מירוץ לקראת ההצבעה: תומר אביטל, מייסד מיזם "100 ימים של שקיפות", פנה הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון וביקש ממנו חוות דעת מחודשת לגבי השתתפותם של שרים וחברי כנסת הנתונים בחקירה פלילית בהצבעות על חוק ההמלצות. "המשטרה פרסמה שביצעה גל מעצרים בפרשה הקשורה לעירית ראשון לציון, שבמסגרתה גם ח"כ דוד ביטן ייחקר. האם זה משנה את חוות הדעת שפרסמת?", כתב אביטל בפנייתו. כזכור, חוק ההמלצות יובא מחר לאישור ועדת הפנים בקריאה שנייה ושלישית ואחר הצהריים יובא לאישור מליאת הכנסת.
 
"כפי שציינת, לא התייחסת בשבוע שעבר לסוגיה משום שהייתה אי ודאות בנושא. לכן שאלתי היא: כעת, כשיש ודאות, האם ביטן מנוע או יכול להשתתף בהצבעות היום בוועדה ומחר במליאה?", כתב אביטל לעו"ד ינון. 

יצטרך להחליט. עו"ד אייל ינון. צילום: יצחק הררי
יצטרך להחליט. עו"ד אייל ינון. צילום: יצחק הררי


הבוקר המשטרה עדכנה את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על כוונתה לחקור את יו"ר הקואליציה דוד ביטן בהקשר לפרשה שנחשפה הבוקר, בחשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון. בתוך כך, דורש היום הפעיל הפוליטי עו"ד אלדד יניב מיו"ר הכנסת להודיע לחבר הכנסת ביטן עוד הבוקר כי אסור לו להצביע על  חוק ההמלצות, אחרת יעתור לבג"ץ, "מי שחשוד בקשר עסקי עם משפחת פשע לא יכול להצביע על חוק השחיתות של ביבי, שיעזור גם לו עצמו", כתב יניב. 
מי שהודיע לאדלשטיין על החקירה הוא ראש אגף החקירות והמודיעין מני יצחקי. 
 
בשבוע שעבר ענה עו"ד ינון לאביטל ולתנועה לאיכות השלטון, שבקשו לדעת האם יש מניעה מראש הממשלה, מהשר חיים כץ ומח"כ ביטן מלהשתתף בהצבעות,  כי לא היה צריך להכריע בנושא מאחר וח"כ ביטן הודיע לו שראש הממשלה נתניהו והשר חיים צץ לא הצביעו בקריאה הראשונה ולא יצביעו בקריאה השניה והשלישית על חוק ההמלצות, בשל החקירות נגדם וזאת מחשש לניגוד עניינים וכי ביטן עצמו לא קיבל כל הודעה על חקירת משטרה ולמד עליה מכלי התקשורת, לפיכך אמר עו"ד ינון כי לא היה צורך שיכריע בעניין. 
 
אביטל ביקש מינון שיענה בדחיפות וכתב: "כמו כן, ייתכן כי בעקבות עוצר הקיזוזים, הח"כים שציינת בחוות דעתך כן יחליטו להשתתף בהצבעה ברגע האחרון. מה עמדתך?  אודה לתשובה דחופה מפאת לוח הזמנים".