לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא יפעל להחריג את עצמו מ"חוק ההמלצות", הודיע היום (ראשון) יו"ר ועדת הפנים חבר הכנסת דודי אמסלם, שם מתקיימים הדיונים על החוק, על דחייתו למועד לא ידוע. במהלך ישיבה סוערת, בה טען אמסלם כי מטרת חברי הכנסת מהשמאל, שהעלו הסתייגויות רבות לחוק היא הפלת נתניהו, ולא טובת האזרח.

"העיקר לסלק את נתניהו. איזה עוצמות של שנאה", אמר בזעם אמסלם במהלך דיון ועדת הפנים, והמשיך להאשים: "המשטרה ניהלה קמפיין. הפרקליטות הובילה התנגדות שחצתה כמעט את כל הקווים. פקיד אמור לייצג בוועדה את עמדת ועדת השרים לחקיקה. הכלל הזה נרמס על ידי פרקליט המדינה והמשטרה. להם מותר הכל. יש כללים לכל הפקידים ויש כללים שונים למשטרה ולפרקליטות".

"אני מכבד את בקשת ראש הממשלה. החוק יהפוך לפרסונלי כי רק ראש המשלה אינו כלול בחוק. אשב עם היועץ המשפטי של הוועדה לראות איך לנסח (את החוק, א.ב.). נשיב לכנסת חוק שיביא בשורה. אדם מהסוג שהחוק בא להגן עליו מאבד את כל עולמו. כל עובד עירייה שנעצר דואגים שכולם בעירייה ידעו. זה לא 200 תיקים. זה כל ה-18,000 איש שמתוכם רק 4,000 מגיעים לבתי משפט. ננסח את החוק שיהיה חוק חברתי ממעלה ראשונה. הוא בא למנוע הפרת זכויות אדם בסיסית".



בתגובה לכך ענה לאמסלם ח"כ מיקי לוי: "אתה תגרום לעינוי דין. זה יאריך את ההליך המשפטי". יו"ר הוועדה הגיב: "אתם השמאלנים אלימים תמיד. לכם מותר הכל. לימין אסור. אשב עם היועץ המשפטי של הוועדה, נעשה את התיקון הנדרש ואקבע דיון על השינוי. נפתח את השינוי להסתייגויות. לגבי לו"ז הדיונים – נודיע בשעה הקרובה".