סיבוב פרסה: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע ליו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כי חברי הסיעה ימשיכו גם להבא לצאת במשלחות לחו"ל. ההחלטה באה בניגוד להחלטה הקודמת, לפיה חברי הסיעה לא ישתתפו במשלחות רשמיות של הכנסת משום שהחזירו את ח"כ חיים ילין מגואטמלה, באמצע סיור של משלחת פרלמנטרית, כדי להשתתף בהצבעה על חוק ההמלצות.



לדברי אדלשטיין בכמכתב ללפיד, נאמר כי  אם גורם כלשהו בכנסת קיבל החלטה להעניש את חברי סיעת יש עתיד הרי שהיא התקבלה שלא על דעתו. "קראתי בהפתעה מוחלטת את הודעתך והודעת יו"ר סיעתך על ביטול השתתפות חברי יש עתיד במשלחות הכנסת. ברצוני להבהיר שלא יצאה מפי שום הנחייה למנוע השתתפות חברי סיעת 'יש עתיד' בפעילות הבינלאומית של הכנסת. אם נאמרו הדברים על ידי גורם כלשהו בכנסת אזי שהדבר נעשה לא אישורי וללא סמכות".



בתגובה פרסם יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עופר שלח, הודעה בה אמר: "יו"ר הכנסת הבהיר, במכתב ששלח ליאיר לפיד, שאין בכוונתו למנוע את השתתפותם של חברי "יש עתיד" במשלחות של הכנסת. אני מקבל את ההבהרה הזו ברצון, כי ההחלטה עליה דווח היתה מופרכת. המכתב של ח"כ אדלשטיין מוכיח שצדקנו לכל האורך: הן בהחלטה להחזיר את חיים ילין כדי לעצור את חוק ההמלצות המוטרף, והן בכך שלא כך נוהגים בסיעה בכנסת. העניין מאחורינו, וטוב שכך".



הבוקר שודר בחדשות כאן ב’ כי הכנסת החליטה להעניש את סיעת יש עתיד בחומרה לאחר שהסיעה החזירה השבוע לארץ את ח"כ חיים ילין מנסיעה במסגרת משלחת פרלמנטרית רשמית של הכנסת לדרום אמריקה  כדי שהוא יוכל להשתתף בהצבעה בכנסת על חוק ההמלצות, שבינתיים נדחתה. 

בדיווח נמסר כי בכנסת זועמים משתי סיבות על סיעת יש עתיד - פעם אחת בעקבות הפגיעה ביחסי החוץ של ישראל לאחר נטישתו של ילין בתחילתה של נסיעה רשמית של משלחת מטעם הכנסת, למרות הלו"ז והמפגשים הרבים שאורגנו עם חברי פרלמנט בשתי המדינות, כשבמשלחת נותרה לבדה ח"כ יפעת שאשא ביטון מכולנו, והסיבה שנייה לכעס של הכנסת נובעת מכך שביש עתיד ביקשו מהכנסת לממן את כרטיס הטיסה חזרה לארץ של ילין. בכנסת סירבו ויש עתיד נאלצה לממן זאת בעצמה.

ביש עתיד הגיבו בזעם ותקפו הבוקר את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על ההחלטה להעניש את חברי הסיעה. ח"כ עופר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד,  אמר: יו״ר הכנסת הודיע, דרך התקשורת, שמכיוון שהחזרנו את ח״כ חיים ילין ממשלחת הכנסת לדרום אמריקה, כדי לבלום את חוק ההמלצות המגונה, יבוא עונשנו: עד להודעה חדשה יש עתיד לא תשתתף במשלחות רשמיות של הכנסת”.
 
"אז ככה", הוסיף ח"כ שלח. “בחוק ההמלצות, כמו בלא מעט חוקים בכנסת הזו, הקואליציה רמסה כל נוהל ומסורת, באישורו של יו״ר הכנסת. יולי אדלשטיין, שבקדנציה שלו נאלץ בית המשפט העליון לפסול חוק של הכנסת (דירה שלישית) בגלל נוהל פגום, יודע היטב על מה אני מדבר”.