כמו כל שנה, גם השנה פרסמה התובעת הכללית בבית הדין הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, דוח על החקירות והבדיקות שמנהל משרדה, והשנה יש לישראל כמה וכמה נקודות אור, אך גם נורת אזהרה ממורשת נשיא ארצות הברית הקודם ברק אובמה. הסעיף החיובי ביותר לישראל בדוח שפורסם היום (שני), הוא שהדיון בשאלה האם רצועת עזה נחשבת עדיין כשטח כבוש, דיון שהובלט בדוח הקודם, לא הופיע. במקום זאת נערך דיון האם העימותים בין ישראל לארגון החמאס הם עימותים בינלאומיים או לא, הגדרה שמטילה פחות אשמה על ישראל מאשר המילה "כיבוש". 

דבר נוסף שיכול להביא לקורת רוח בירושלים, הוא ההתייחסות לכך שהבדיקה בנוגע לישראל נחשבת עדיין במה שמוגדר בדוח כשלב השני, דבר שבוודאות מרחיק חקירה רשמית אם תיערך, לפחות בשנה. זאת מכיוון שהחלטה סופית בנוגע להעמדה לדין בבית הדין הבינלאומי מצריכה לפחות זמן מה של חקירה ב"שלב חקירה שלישי". מה גם שבדוח עצמו אין כל ציון לבהילות, ובהתחשב בכך שחוקרים מטעם משרד התובעת לא ביקרו באזור בשנה האחרונה, נראה כי אין כתב אישום באופק הישראלי, לפחות לא בשנה הקרובה.

הרוח הגבית של אובמה והאו"ם
 

עם זאת, לא הכל בדוח ורוד, והמזכרת האחרונה שהשאיר נשיא ארצות הברית במזרח התיכון, קרי החלטה 2334 שמגדירה את הבניה בהתנחלויות כמנוגדת לדין הבינלאומי, מופיעה ואף מעודדת ביקורת על התנהלות ישראל ביהודה ושומרון. זאת פעם ראשונה זה שנים רבות שהשטחים מוגדרים בדוח ככבושים, ויש בו גינוי "לבניה והרחבת ההתנחלויות, החרמת אדמות, גירוש האוכלוסייה הפלסטינית, והעברת אוכלוסיה ישראלית תחתיה, הריסת בתים ועבירות נוספות על הדין הבינלאומי וההומניטרי". 
דבר זה יכול להצביע על רוח גבית שנתנה החלטת האו"ם לבית הדין לחקור את התנהלות ישראל ביהודה ושומרון, דבר שישראל רואה בו איום, ואף הסיבה מדוע ישראל סירבה לחתום על אמנת רומא שהקימה את בית הדין הבינלאומי, למרות מעורבות ישראלית בהקמתו.