בעקבות ההפגנה של המוני האזרחים שהגיעו למחות במוצ"ש האחרון כנגד השחיתות השלטונית, העיתונאי נחמיה שטרסלר הסביר היום (שלישי) ב-103FM את הצלחתו של מני נפתלי, שלמעשה היה הראשון שהצית את האש שהדליקה את המחאה: "בהפגנה היו 30 אלף איש שיצאו לרחובות תל אביב והיא הייתה לנקודת מפנה. דיברתי עם הרבה פוליטיקאים שסיפרו לי על תחושת הזעזוע, הם ראו שהציבור יוצא במלוא העוצמה כנגד השחיתות השלטונית". 

 
לדבריו, "כחלון שינה את תגובתו בנוגע לחוק ההמלצות, נתניהו נסוג והתנצל, האופוזיציה שינתה כיוון, חוק המרכולים לא הצליח לעבור. מני נפתלי עשה שינוי והצליח. על פי הסקרים יש פער של שני מנדטים בין יאיר לפיד לנתניהו. נתניהו הוא איש שמבין הכי טוב את דעת הקהל, הוא מבצע סקרים משלו כדי לבדוק לאן נושבת הרוח ומשנה את עמדתו בהתאם. הוא רואה את האווירה בכנסת ובציבור ומבין שמשהו קורה. אילו נתניהו היה יודע שזה מה שיקרה מההפגנות בפתח תקווה הוא היה נותן למני נפתלי מה שהוא רוצה כדי להשתיק אותו".

עוזי ארד עם אלדד יניב במהלך ההפגנה. צילום: אבשלום ששוני
עוזי ארד עם אלדד יניב במהלך ההפגנה. צילום: אבשלום ששוני

עוד הוסיף: "זו הייתה מהפכה, אני מרגיש את הזעזוע עד היום, גם היועץ המשפטי, גם המשטרה וגם בתי המשפט מסתכלים על דעת הקהל ורוצים להיות שייכים לשבט, הכל משפיע עליהם. נתניהו יחד עם כולם מבין זאת. המהלך הבא של נתניהו יהיה למנוע את ההפגנה הגדולה הבאה שתתקיים במוצאי שבת. עליו להתפלל שיירד גשם חזק או לומר שהוא מוריד את חוק ההמלצות מסדר היום. מירי רגב אמרה פעם שאם אין לה יכולת לשלוט על התאגיד אז למה היא צריכה אותו, כנ"ל לגבי חוק ההמלצות, אם לא ניתן להחיל אותו על ראש הממשלה אז בשביל מה לחוקק אותו? אם החוק יירד מסדר היום אולי הלהבות קצת יתקררו. הציבור עלול להתנקם בנתניהו ולפנות לליברמן ויאיר לפיד".
עריכה: איתמר זיגלמן