היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, הנחו ביום שני את המשטרה לפתוח בבדיקה משטרתית נגד שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. ההוראה ניתנה לאחר תחקיר "החדשות" בו פורסמו הקלטות מהן משתמע כי השגריר חילק ג'ובים והעביר תשלומים, לכאורה, לעשרות פעילי ליכוד מכספי ציבור, תמורת תמיכה בו. הערב (שלישי) התראיין לראשונה דנון ואמר כי "יש כאן ניסיון חיסול פוליטי". את הדברים אמר בשיחה עם דנה וייס ב"החדשות".



לדבריו, מדובר בהתנכלות ובשקרים שנועדו לפגוע בו: "אחרי שבוע שלם של הכפשות, השמצות ושקרים אני בא לומר את האמת שלי. לא סתם הכתבה פורסמה יום לפני אירוע שלי עם סגן הנשיא האמריקאי, לא סתם כל הקמפיין הזה. הכתבה הייתה מוזמנת ומתוזמנת. כל הניפוח שלה היה מהלך מחושב".



עד מתי תישאר שגריר באו"ם?
"שנתיים אני פה. אמרו מה יהיה כשאני אגיע לאו"ם, הרימו גבה, צקצקו ולגלגו. אני אאבק על האמת שלי ואני אאבק על מעמד ישראל פה באו"ם. אני מברך על הבדיקה, זה טוב שיבדקו את הדברים. העובדות לא נכונות ויש המון אי דיוקים.



"אני נבחרתי בליכוד למקום מאוד גבוה וקיבלתי למעלה מ-30 אלף קולות לא בגלל שיש רכזים, אלא בגלל שמאמינים בדרך שלי. התחקיר שלכם הציג נרטיב שקרי כאילו אני העברתי תקציבים מהקק"ל ולכן התקדמתי. יש עובדות, יש מספרים, יש אמת שצריך להגן עליה. הדברים לא נכונים ויתבררו כלא נכונים", ביקר דנון. עוד הוסיף: "עבדתם חודש וחצי על הכתבה, למה לא הראיתם פעם אחת מכתב שבו אני כתבתי משהו, אני שלחתי משהו? יש גם גבולות במקצוע - צריך לספר אמת".



אתה מתכוון לתבוע?
"התייעצתי לקראת הגשת תביעה. אני עושה את תפקידי כאן באו"ם. לא דיברתי עם ראש הממשלה, אני נשאר כאן עד הקיץ ואולי לאחר מכן זו החלטה אישית שלי ושל משפחתי ושל ראש הממשלה".