נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טורף את הקלפים במזרח התיכון. לאחר שאף אחד מהנשיאים הקודמים לא הסכים להעביר את השגרירות הישראלית, צפוי טראמפ לעשות זאת היום, כשיכריז כי מבחינת ארצות הברית, ירושלים היא בירת ישראל. ההצהרה עצמה כבר גרמה להכרזות על ימי זעם ברשות הפלסטינית, מה שגרם לכוחות הביטחון להעלות כוננות בצורה מסיבית. 



כדורא פארס, שר לשעבר ברשות הפלסטינית, הגיב להכרזה הצפויה הערב ב-103FM, וטען כי מדובר בטעות הסטורית: "למרות שטראמפ עוד לא הכריז על כך, נשמע שהוא כבר קיבל החלטה גרועה ואומללה מאוד שרק תגרום לעוד מכשולים בפני התקווה לסיים את הסכסוך ולעשות שלום. ההחלטה הזו רק דוחפת אותנו אחורה מהניסיון להשיג שלום".
 
כולם כבר יודעים היום שירושלים היא בירת ישראל, מותר לה שאחרי כל השנים הללו שהבירה תהיה מוכרת על ידי ארצות הברית
"אנחנו לא חיים באשליות ויודעים שירושלים כבושה על ידי היהודים. מבחינה מעשית הפלסטינים ימשיכו לפעול עם המציאות כרגיל אך אין גרוע מלחיות תחת כיבוש. יש לנו תקווה שהמעצמה החזקה בעולם תצליח להתגבר על הלחצים ותוכל לקבל החלטה הגונה יותר. אנחנו יודעים שאין פרטנר בישראל ואין מתווך הוגן בצד השני. יש לשאול עכשיו מה יהיה הלאה מעכשיו?"
 
"אנחנו צריכים להפסיק להשלות את עצמנו" הוסיף קדורה פארס: "אנחנו צריכים להחליט על אסטרטגיה חדשה ולהמשיך במאבק שלנו על מנת להגיע לחירות וחופש להקמת מדינתנו שבירתה היא ירושלים". על החשש מפני מחאות אלימות סיפר: "כל הארגונים יביאו זעם ומחאה אך אנחנו נפעל על פי אסטרטגיה מסודרת. הנשיא אמריקאי לא עוזר לישראל ולא עוזר לאזור כולו בהכרזה הזו. הוא מדבר רבות על העסקה האולטימטיבית, אך כרגע אין שום דבר על השולחן.

"הפלסטינים ניסו את כל צורות המאבק האפשרויות מלבד מאבק אינטנסיבי יום יומי ללא אלימות, אני חושב שזו תהיה האסטרטגיה האולטימטיבית עבורנו, נאחד כוחות יחד עם כל העם הפלסטיני כגייס גדול שינהל את המערכה הבאה. אנחנו נחסום את כבישים העוקפים ונישן עם המשפחות והילדים בדרכים. נגיע לירושלים ונוכיח שהיא היא בירת פלסטין".
 
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן