העיתונאי המיתולוגי יואל מרקוס חשף היום (רביעי) ב"השבוע", הפודקאסט השבועי של "הארץ", מדוע ניתק את יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך המשדר טען מרקוס כי "הוא היה נצלן, תמיד קבע להיפגש איתי לארוחות והתחמק מלשלם". בתוך כך, עיתונאי הארץ בני ציפר, סיפר על שיחותיו האינטימיות עם שרה נתניהו, ואמר: "זו ידידות שלא תלויה בדבר".



"הכרתי את שמו של נתניהו, אך לא יותר מזה והוא התחיל לטלפן אליי יום אחד. הוא בדק את השטח. למרבה הצער, כשהוא הגיע לפה היחסים שלנו די מהר הלכו והתקלקלו. הוא היה נצלן, אבל לא בוויסקי ובשמפניה, אלא בארוחות צהריים פשוטות. הוא הציע לי להיפגש לארוחות צהריים והתחמק מלשלם. הייתה לו אותה שיטה בכל פעם - הוא היה אומר לי 'אני מאחר לפגישה', והולך בלי לשלם". 



בני ציפר, שהתארח אף הוא במשדר, תיאר את השיחות האינטימיות עם שרה נתניהו, וחשף גם כי הוא קרא לנכדו על שם ראש הממשלה. "ממש התקרבתי למשפחת נתניהו. זה התחיל עם שרה נתניהו, בניסיון לראיין אותה לפני הבחירות האחרונות, ואני חושב שנוצרה כימיה שלא קשורה לכלום, משום שאין שום אינטרס. אני לא ביקשתי דבר וגם הם לא".



בני ציפר. צילום: יח"צ
בני ציפר. צילום: יח"צ



הוא חשף כי "נוצרה כימיה בעיקר עם שרה, זו סוג של ידידות שלא תלויה בדבר. אנחנו מדברים הרבה באס.אמ.אסים ועם רה"מ עם מדבר בעיקר בטלפון. לפעמים אני מופתע שיש לו זמן לדבר איתי, כי הוא איש עסוק". לדבריו, "שוחחנו גם על השחיתויות. הוא מבין את הכל ויודע מה בבירור מה כן ומה לא. לפי דעתי ודעתו, לא יהיה שום דבר".



מלבד זאת, הוא ציין כי "חבריי בעיתון חבטו בי לאחר שסיימתי לכתוב את הטור שלי. הייתי במצב קשה, ואמרו לי שבני הזוג נתניהו ינתקו איתי קשר, אך שרה נתניהו לא הפסיקה להתקשר אליי. נתניהו עצמו הציע לי פעם אחת כשהייתי בדאון לכתוב בפייסבוק, שם אין צנזורה של אף אחד".