על רקע חקירת יו"ר הקואליציה דוד ביטן במסגרת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, נשמעו לא פעם קריאות להחליפו. סגנו, ח"כ אורן חזן (ליכוד), טוען מצד אחד כי הוא "לא מתופרי החליפות, בדיוק להפך" וקורא לכל "אלה שמתרוצצים כמו עכברים" להירגע. מצד שני, הוא רומז לראש הממשלה בנימין נתניהו "לשים סוף לגנון ולהתערב". בראיון לכאן רשת ב', טען הבוקר (חמישי) חזן כי יש שמביעים חשש מהאפשרות שהוא יחליף את ביטן: "אף אחד לא רוצה לחזק בחור צעיר שגם ככה מקבל ברוך השם אהדה ואהבה".

אם ביטן יחליט לפרוש, תדרוש את תפקידו?
"כבר אמרתי שלא בנסיבות האלה הייתי רוצה להיות היו"ר. וכבר הודעתי שבניגוד לאחרים שמתרוצצים כמו עכברים, אני לא עושה זאת".

אתה מתכוון ליואב קיש, ענת ברקו ודודי אמסלם?
"כן, חלקם. זה אקט מכוער, לא חברי וזו לא תנועת הליכוד שבה גדלתי, שמבוססת על לויאליות. מישהו נכנס לצרה ופתאום משפשפים ידיים ומחכים שמקומו יתפנה. זה אחד מהדברים הנוראים של הפוליטיקה הישנה ואני לא חלק ממנה".

"אני בטוח שגם על התנהלות מנהיגנו הדגול מנחם בגין יש שאמרו שהיתה בעייתית", ציין חזן ודאג להסביר: "לא השוויתי, אל תפספס את הנקודה. אני לא מעיד על עצמי שאני עוף זר אבל אומר שהפוליטיקה שבחרתי לעשות היא בדיוק כמו של הנשיא האמריקאי טראמפ, אגב להבדיל אלף הבדלות אני עוד לא שם. אתם התרגלתם לפוליטיקאים שמדברים בסיסמאות, שמחפשים טייטל ולא מבינים שלא הטייטל עושה את האדם אלא האדם עושה את הטייטל. אני אומר שאני לא עושה חשבון אם אבחר פעם הבאה למרות שזה חשוב לי. ביום יום אני לא מחפש לפגוע בחברים שלי. אני לא פוליטיקלי-קורקט וזה בא לידי ביטוי בהבטחות שאני מקיים ובזה שאני לא מלכלך על חברים שלי".

יקבל החלטה? בנימין נתניהו ודוד ביטן. ארכיון: מרים אלסטר, פלאש 90


אתה זוכר מצב שראש ממשלה מהליכוד הוקף בכ"כ הרבה אנשים שחשודים בשחיתות?
"אני חייב להודות שהסיטואציה הזאת הזויה מבחינתי. כל מי שיש לו נגיעה בשחיתות צריך זוז ממקומו. גם לראש הממשלה נתניהו - אני מאמין לו שאמר שלא היה כלום, אבל הוא ייאלץ לזוז ממקומו אם הוא יאושם".

אתה חושב שהליכוד יישלם מחיר?
"אני לא חושב, אני יודע. אני רואה את ההלך בציבור וזו נקודת העל-חזור. אבל כל מי שמנסה לרשת את השלטון - יכולים רק לחלום על זה. אנחנו תנועה טובה עם דרך ומסורת. לא כולם פה מושחתים ואל תשכחו שאף אחד עדיין לא הורשע".

איך אפשר לנהל קואליציה כשביטן היו"ר נחקר?
"אתמול בכנסת היה לא נעים. ראינו אנשים שרוצים לרשת אותו בחייו. המציאות היא לא פשוטה וכשאין בעל הבית הוא מפורק ומבולגן, אבל הוא בסך הכל נחקר. נתניהו צריך להתערב ולשים סוף לגנון. מפתיע אותי שהוא לא מבין שאם אין קואליציה אין ממשלה, ואם אין ממשלה הוא לא ראש ממשלה, לכן הוא צריך לקבוע ממלא מקום. אני לא נרדמתי בשמירה ואנשים מנסים פה לרשת תפקיד שלא שלהם"