יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התראיין הערב (חמישי) ל"שש עם סיון רהב מאיר", וברך על החלטתו של הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. "אני מברך את ההחלטה של הנשיא טראמפ. זה משמח אותי. ירושלים המאוחדת זה משותף ל-98 אחוז מאזרחי ישראל וההבנה כי ירושלים המאוחדת חשובה יותר מהשלום, כי ירושלים המאוחדת היא הסמל של עם ישראל".



"ההורים שלי הגיעו לישראל והיו חמישה ימים בשדה תעופה כי רצו להגיע לירושלים", הוסיף גבאי, "ירושלים המואחדת היא סמל כל כך חשוב שלנו וזה לא נושא לדיון, כך אני אומר וכך אני בטוח. זה לא יום פוליטי. מדינת ישראל שכבשה את ירושלים הייתה ממשלה בראשות העבודה והחוק לאחדות ירושלים חוקק בתקופת העבודה. אני מציע לא להפוך את זה לנושא פוליטי".



"23 מתוך 24 ח"כים של המחנה הציוני אמרו את זה כי כולם מתרגשים", אמר גבאי, כשהוא מתכוון לכך שחבר מפלגתו, זוהיר בהלול, הביע הסתייגות מהמהלך. "אני מכבד כל עמדה. אני מבין את זוהיר ולא מסכים איתו. יש ליו"ר משקל בדברים האלה. אני ניגש לבחירות עם רשימה שתיבחר על ידי המפלגה. זו מפלגה דמוקרטית עם 52 אלף חברים, הם בוחרים את הרשימה. זאת דמוקרטיה עם דעות שונות, אבל בנושא ירושלים אין דעה אחרת חוץ מירושלים מאוחדת". 



זוהיר בהלול. צילום: דורית ריטבו, יח"צ



על הפרשות האחרונות שנקשרו בשמם של ראשי הליכוד אמר גבאי כי "אני לא מנסה להדביק לליכוד ריח של שחיתות, אבל הם מדביקים לעצמם בכישרון רב. אנחנו רואים מה קורה עם ראש הממשלה ודני דנון. כולם מודים שזה המצב ואני הייתי מצפה שאם יש לנו ראש ממשלה שרואה במצב זה משהו בלתי קביל, שיחזיר את דני דנון בטיסה הראשונה הבאה שיוצאת לישראל, שיבוא להסביר מה קרה שם. אף אחד לא יכול להבטיח שאצלו לא יהיה כלום במפלגה. בליכוד אנחנו רואים שלא עושים כלום סביב היסודות של השחיתות".



הליכוד: "ההתחסדות של גבאי היא חגיגת צביעות פתטית"



מהליכוד נמסר בתגובה לדברים כי "אבי גבאי מיידה אבנים על הליכוד מתוך בית הזכוכית שלו. רק החודש החליטה הפרקליטות להעמיד לדין את שמעון בטאט, מנהל הקמפיין של יצחק הרצוג, בעבירות של מימון מפלגות. גבאי לא קורא להתפטרות של הרצוג. ההתחסדות של גבאי, שמכיר את חוקרי המשטרה מקרוב ואף ישב במעצר בית של חמישה ימים, היא חגיגת צביעות פתטית".