ארצות הברית החליטה לפנות את כל אזרחיה משטחי הרשות הפלסטינית, כך על פי דיווחים פלסטיניים מהיום (חמישי). על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית מען, מקורות אמריקאים אמרו כי הפינוי יחל כבר הלילה. המהלך קורה בעקבות הכרזתו של הנשיא טראמפ מאמש, לפיה ירושלים היא בירת ישראל.



כזכור, אתמול, לאחר ההכרזה של הנשיא, הוציאה מחלקת המדינה אזהרת מסע לדיפלומטים שלה והמליצה שלא להגיע לירושלים ולגדה המערבית בגלל החשש מתגובה אלימה נגד מטרות אמריקאיות. ההחלטה האמריקאית באה לאחר יום של עימותים ביו"ש וברצועת עזה, במהלכם נפצעו למעלה מ-100 בני אדם, ולקראת תפילת יום השישי בהר הבית, שצפוי להיות יום דליק במיוחד. 



נסראללה: "הודעת טראמפ היא בלפור 2"



מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא נאום הערב תחת הכותרת ״פלסטין האהובה תשוחרר". "הודעת טראמפ היא בלפור 2", אמר, "ממשלות ישראל התעלמו לחלוטין מכל הקהילה הבינלאומית, מלבד ארצות הברית. ממשלות האויב ניסו בעשורים האחרונים לייהד את ירושלים, אך נתקלו עד כה בהסתייגות הממשלים האמריקאים. לכן, הסכנה בהצהרת טראמפ - שהוא אמר שירושלים, מזרח ומערב, תחת הריבונות שלה, ולכן אין עכשיו מכשולים בפני ממשלת ישראל".



טראמפ. צילום: רויטרס



"כעת, יש חשש לגירוש הפלסטינים הירושלמים, והחמרת רכושם, מאחר ועל פי הוראת האמריקאים - הריבונות היא של ישראל", הוסיף, "נרגיש תופעת התנחלות בכל ירושלים וסביבתה בלי מעצורים. ירושלים תתרחב לגדה המערבית - כך שתהיה ירושלים רבתי. במקום שנים רבות הם ירחיבו את ההתנחלויות בתקופה קצרה.



"הריבונות על המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים בידי ישראל, ולכן הקולות יגברו להקמת בית המקדש. כיום, המקומות הקדושים בסכנה, ובמיוחד מסגד אל-אקצא. מבחינת ארה"ב אין יותר סוגיה פלסטינית. אין יותר מדינה פלסטינית עצמאית ובירתה ירושלים. יפתרו את הבעיה בהעברתם לירדן או סיני. האמריקאים שהם נותני החסות לתהליך השלום, הודיעו שירושלים היא מחוץ למו"מ".