נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר הבוקר (שישי) כי קיים את הבטחת הבחירות שלו להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים, בעוד שנשיאים אמריקאים קודמים הבטיחו לבצע את המהלך - אך לא עשו זאת. "אני קיימתי את הבטחת הקמפיין שלי -אחרים לא!", צייץ טראמפ, בהתייחסות לקודמיו בתפקיד. 
לציוץ צורף סרטון בו נראים הנשיאים לשעבר ביל קלינטון, ג'ורג' בוש וברק אובמה מכריזים כי ירושלים היא בירת ישראל וכי היא תישאר מאוחדת. בוש, שעלה לשלטון בשנת 2000, אף נראה אומר: "ברגע שאכנס לתפקיד אעביר את שגריר ארה"ב לעיר שישראל בחרה בה כעיר הבירה שלה". אובמה נראה אומר ב-2008, במהלך ביקור בשדרות לפני שנבחר לנשיאות, כי "ירושלים תהיה בירת ישראל". בסיום הסרטון נראה טראמפ מבטיח להעביר את השגרירות במהלך קמפיין הבחירות שלו ב-2016 ואת נאומו השבוע בו הודיע על החלטתו לבצע את המהלך.

טראמפ התייחס להחלטתו גם בהדלקת נרות חנוכה שהתקיימה אתמול בבית הלבן. "אני מאחל חג חנוכה שמח. כרגע אני חושב על האהבה ברחבי ישראל וירושלים, ואני חושב שהחג הזה עומד להיות מיוחד באופן מיוחד", אמר הנשיא האמריקאי למחיאות כפיים בקהל. באירוע נכחו בני משפחתו היהודים של הנשיא, בתו איוונקה וחתנו ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר.