ישראל היא "מדינת טרור" ו"רוצחת ילדים", כך אמר היום (ראשון) נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן שהתייחס להכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. ארדואן הוסיף כי הוא "יילחם בכל האמצעים נגד ההכרה בירושלים". פלסטין היא קורבן חף מפשע. ישראל היא מדינת טרור. לא נזנח את ירושלים לרחמי מדינה שרוצחת ילדים".



זו לא ההתבטאות הראשונה של הנשיא הטורקי בנושא. בשבוע שעבר, עוד בטרם ההצהרה של הנשיא האמריקאי, הוא אף איים לנתק את היחסים עם ישראל. "ירושלים היא קו אדום עבור כל המוסלמים. אנחנו נלך עד כדי ניתוק היחסים עם ישראל על הנושא הזה", אמר ארדואן והוסיף כי "נקרא לארגון לשיתוף פעולה אסלאמי לקיים ועידה באיסטנבול אם ארצות הברית תכיר בירושלים כבירת ישראל". יום לאחר מכן אמר כי "הצעד השגוי יגרום לזעם בעולם המוסלמי ויחתור תחת השלום".

אתמול שוחח ארדואן עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. השניים הגדירו את ההצהרה כ"מדאיגה". מקורות הקרובים לנשיא טורקיה דיווחו לרשת רויטרס כי השניים אף הסכימו לפעול במשותף במטרה לגרום לטראמפ להפוך את החלטתו. 

בנוסף למקרון, ארדואן שוחח בנושא גם עם מנהיגי קזחסטן, לבנון ואזרבייג'ן וקרא לקיים מפגש של ארגון התיאום האסלאמי בנושא. השיחה שקיימו ארדואן ומקרון מהווה המשך לפעילות הבינלאומית במחאה על הצהרת טראמפ, כאשר אתמול בלילה נערכה ישיבת חירום במועצת הביטחון של האו"ם לאחר בקשה של שמונה מדינות החברות במועצה - בהן צרפת, בריטניה, שבדיה ואיטליה, שם החברות מחו על ההחלטה, ואמרו: "אנו מתנגדים להחלטת ארה"ב להכיר בירושלים כבירה".