הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי ירושלים היא בירת ישראל, ממשיכה להיות במרכז תשומת הלב של התקשורת העולמית. שגרירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי, התראיינה היום (ראשון) לרשת CNN האמריקאית, ניסתה להסביר את ההיגיון מאחורי המהלך וטענה כי מטרתו היא לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.



"הכרזת טראמפ אומרת כי בירת ישראל היא ירושלים וכי השגרירות תועבר לירושלים", אמרה היילי, והסבירה כי המהלך נבע מרצון הציבור האמריקאי. "במשך 22 שנה נשיאים ואזרחי ארה"ב ביקשו להעביר את ישראל, אבל לא לבוש, לא לקלינטון ולא לאובמה היה האומץ להקשיב לציבור האמריקאי. ידענו שיהיו אלה שיתנגדו להחלטה ויביעו מורת רוחם, אך זהו המחיר של האומץ. אבל אני מאמינה שזה יקדם את תהליך השלום".

"הדאגה המרכזית באזור היא איראן"
 

בתשובה לשאלה, "כיצד ההצהרה תקדם את תהליך השלום?" ענתה היילי כי ,ההמתנה עד כה לא עזרה, הנשיא הוריד את נושא ההכרה בירושלים משולחן המשא ומתן ועכשיו שני הצדדים ידברו על הגבולות ועל מעמדה ויסכימו ביניהם. בנוגע להתנגדות שהביעה הליגה הערבית למהלך, יש לנו כיום יותר במשותף מאי פעם, וזאת בגלל המאבק מול איראן". 

כשנשאלה השגרירה האם היא לא דואגת שמהלך זה דווקא לא יחזק את טהרן, היא הוסיפה כי היא "לא חוששת", וזאת מכיוון ש"הדאגה המרכזית באזור היא איראן, ואנחנו הסברנו איך בכוונתנו להילחם בקיצונים". היילי הוסיפה כי כאשר "הנשיא הצהיר על הכרזתו, כולם אמרו ש'השמיים ייפלו', אבל השמיים עדיין כאן, אולי זה הטבע האנושי להגיד שהמצב יחמיר, אבל אולי הוא לא, אולי זה יניע את תהליך השלום".
"ירושלים היא בירת ישראל, מה רע בזה?"

"דיברנו עם שני הצדדים לפני המהלך ונמשיך לעשות כך. מי שחושב שזה מהלך רע, שידבר איתנו עוד חמש או עשר שנים", הוסיפה היילי ואמרה כי היא "באמת מאמינה שזה יקדם את המשא ומתן, כל מה שעשינו זה לציין את המציאות. ירושלים היא בירת ישראל, מה רע בזה?". בנודע למזרח ירושלים, התחמקה היילי מלתת תשובה ישירה ואמרה כי "לא התייחסנו לגבולות בכוונה תחילה, וזה מכיוון שבנושא מזרח ירושלים, הפלסטינים והישראלים יצטרכו להסכים אחד עם השני, ולא אנחנו נקבע. אנחנו רוצים את השגרירות בבירת ישראל, וזאת ירושלים".
בסיום הראיון, אחרי שהמראיין פקפק שנית ביכולת המהלך של טראמפ להביא לשלום במזרח התיכון, אמרה היילי כי היא תשמח להתראיין מולו בהמשך ולומר לו : "אמרתי לך".