ח"כ אילן גילאון (מרצ) ספג ביקורת לאחר שהסכים התקזז בקולו עם השר לשירותי דת דוד אזולאי בנושא חוק המרכולים השנוי במחלוקת שעבר לפנות בוקר (שלישי) בקריאה ראשונה. חבר הכנסת גילאון הגיב ב-103FM להאשמות וטען כי "יש הבדל מהותי בין היעדרות מהצבעה או קיזוז לבין היעדרות לצורכי ביקור אדם על ערש דווי. בסופו של דבר לא שיניתי את התוצאה. מי שמכיר אותי יודע איך נהגתי בעבר ואיך אנהג בעתיד, אני לא חושב שהמטרה מקדשת את האמצעים במקרה הזה. אני מודה שהייתה לי דילמה בנושא אך העדפתי לבחור בבחירה האנושית, ההפרש היה לי ברור טרם ההצבעה. יואב בן צבי דיבר איתי על הנושא, אני התבטאתי נגד חוק המרכולים בעבר, אני רק לא הייתי שם כדי ללחוץ על הכפתור".
דרור רפאל ציין בפני גילאון כי "יואל חסון כתב עליך שהצלת את ממשלת נתניהו ושבזכותו נושמים לרווחה בקואליציה". ענה לו ח"כ אילן גילאון: "הוא כנראה לא יודע חשבון, 59 הצביעו בעד החוק ו-54 הצביעו נגד. יואל חסון הוא קשקשן ודמגוג, הוא טרמפיסט על הגב של הרבה מאוד אנשים, כנראה שהוא מצא הפעם את הגב העקום שלי. יש חוק אחד במדינה שאי אפשר לחוקק אותו - שאנשים יתנהגו כמו בני אדם. אני אולי לא פוליטיקאי גדול אך אני חושב שהיום כל אלו שאינם פוליטיקאים הם אלו שצרכים להגיע לפוליטיקה".

תגובתו של גילאון, מגיעה בעקבות ציוציו של חבר הכנסת חסון בהם תקף אותו וכתב כי "בזכותך נושמים לרווחה בקואליציה ועכשיו מורידים את כל החוקים האחרים. פשוט הצלת את ממשלת נתניהו". התגובות לדבריו של חסון לא איחרו לבוא גם מכיוון הגולשים בטוויטר. "גילאון הוא מהבודדים באופוזיציה שעדיין שומרים על צלם אנוש. נכשלתם שוב ושוב, אז לתפיסתך, הפעם גילאון הוא הסיבה. נו, שויין", נאמר.
 
גולש אחר הוסיף: "לא יאמן כמה עלוב ונבזי אתה יכול להיות. גילאון אציל הנפש והמתחשב מנע הגעה לכנסת של אזולאי לאחר הרדמה וניתוח. בעצם הוא הציל את האופוזיציה מעצמה. ככה פשוט. בחוסר המעצורים והאנושיות שלך אתה 

"מודה לגילאון"

בתוך כך, השר אזולאי, מסר כי עבר ביממה האחרונה, בדיקה שגרתית ומתוכננת מראש בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הוא ציין כי הוא חש בטוב ואמור להשתחרר מבית החולים ביממה הקרובה.



אזולאי התקשר הבוקר לח״כ גילאון והודה לו על כך שהסכים אמש להתקזז עמו בעת ההצבעה בכנסת על חוק המרכולים. ״אילן גילאון הוא איש גדול, חבר ואדם ערכי ואנושי. הודעתי לרופאים כי אם לא יושג לי קיזוז אגיע בכל מקרה ובכל מצב להצבעה בכנסת כי נושא השבת הוא החשוב ביותר. אני שמח שיש חברים כאלה בכנסת ישראל ולמרות מחלוקות אידיאולוגיות, מתעלים ומתנהגים בצורה אנושית וחברית. ח״כ אילן גילאון הוכיח שהוא גם פרלמנטר מצטיין וגם בנאדם. לא נותר לי אלא להודות ולברך אותו שתמיד נתקזז רק בשמחות", אמר אזולאי..

עריכה: איתמר זיגלמן