שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, שלקח לפני כשנה וחצי פסק זמן מהפוליטיקה, מתכונן לאפשרות כי בחירות יתקיימו כבר בשנה הבאה. בשיחה עם רוני דניאל ב-103FM, סיפר היום (שלישי) יעלון: "אני משקיע כבר שנה בצעדים להקמת כוח פוליטי שיתמודד על ההנהגה הלאומית. אני מכין את הרשימה ויודע מי האנשים שמוכנים לרוץ איתי, יכול להיות שהבחירות יהיו בתחילת 2018 ויכול להיות יהיו ב-2019 וצפויות לנו עוד הפתעות".

יעלון ציין כי אין בכוונתו להצטרף למפלגה קיימת: "אני לא רואה בקשת הפוליטית איש מנוסה כמוני שכבר עשר שנים קרוב לדרג המדיני בכל הממשלות. אני מקים מסגרת פוליטית חדשה אך אינני מוצא מקום במסגרת פוליטית קיימת, אפשר יהיה למצוא הסדרים של מפלגות יחד על מנת שנוכל לקבל את המנדט מהציבור".

בהמשך השיחה התייחס יעלון לפרשת הצוללות ומתח ביקורת על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש לי לא מעט שאלות על התהליך, אני נותן אמון במערכת אכיפת החוק אך טחנות הצדק טוחנות לאט. ברור היום שיהיו כתבי אישום וכי האנשים הקרובים לראש הממשלה נחקרים כחשודים ונגועים בשחיתות. אם נתניהו לא ידע שכל הסביבה הקרובה אליו מעורבת בפרשת הצוללות אז הוא לא כשיר להנהיג את המדינה ואם הוא כן ידע זאת אז עליו ללכת לכלא".





על הרב שטיינמן ז"ל: "איפשר לנו להגיע לכאלפיים מתגייסים חרדים בשנה"
 
כמו כן התייחס שר הביטחון לשעבר לפטירתו של הרב אהרון שטיינמן ז"ל, שהלך לעולמו בגיל 104, וסיפר על ההיכרות עמו: "כשהייתי אלוף פיקוד המרכז קלטתי את פלוגת הנח"ל החרדי הראשונה. כדי לקדם זאת היה צורך להיפגש עם רבנים, ביניהם הרב אהרון שטיינמן, הסכמתו בשתיקה הייתה כי הוא הבין את הצורך לגייס את החרדים. אני בחרתי לגייס את החרדים באופן שלא כופה עליהם את שירות החובה וההצלחה של הגדוד הייתה גם בזכותו של הרב שטיינמן ז"ל. הרב כמובן העדיף שהחרדים יישארו במסגרת ספסלי הישיבה אך הנוער שלא היה שם היה טוב לו להתגייס. הוא הבין שמדינת ישראל מתפתחת, שישנו ציבור שלם בישראל שאינו עובד, אינו משלם מיסים ואינו משרת. הוא הבין את האיום החברתי-הכלכלי ואפילו הסכמתו בשתיקה אפשרה לנו להגיע כיום לכאלפיים מתגייסים חרדים בשנה".
 
"האיש היה בקיא ומעודכן בכל שקורה מסביב", הוסיף יעלון. "הוא הכיר את הוויית העולם וזו של מדינת ישראל, הוא לא היה סגור אלא מאוד צנוע. הייתה לו דעה חשובה על כל נושא ודעתו השפיעה על ציבור שלם. האיש היה גדול בתורה, ההסתכלות שלו על אתגרי ההווה מבוססים על הכרת שרשרת הדורות היהודית, למרות החפירה בעבר הרב היה בעל חשיבה עדכנית. גם הוא הבין שהיהדות דורשת פסיקות הלכה בעקבות ההתקדמות שאנחנו חווים כחברה".

עריכה: איתמר זיגלמן