ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור להיחקר בשישי הקרוב בפעם השביעית במסגרת פרשה 1,000, היא פרשת המתנות ובפרשה 2,000, היא פרשת ישראל היום והקלטות. כך סוכם היום (שלישי) בין מנהלת לשכתו של נתניהו לבין חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה החוקרים את הפרשות האמורות. לאחר בדיקת הלו"ז הצפוף של ראש הממשלה אישרו אנשי לשכתו את המועד שנקבע כאמור לשישי הקרוב זאת אחרי שהמשטרה ביקשה לקיים את החקירה עד לסוף השבוע. החקירה המתוכננת תתקיים כמו קודמותיה במעונו של ראש הממשלה בירושלים ובמהלכה אמורים החוקרים בראשותו של ראש היאח"ה תנ"צ כורש בר נור לעמת את נתניהו עם עדותו של המיליארדר ג'יימס פאקר לאחר חיקור הדין שנעשה לו באוסטרליה.



כזכור, כבר כשנה מנהלת המשטרה חקירה אודות התנהלותו של ראש הממשלה בשתי פרשיות, בראשונה - פרשה 1000, המוכרת גם כפרשת המתנות, נחקרים קשריו של נתניהו עם המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, אשר לכאורה מימנו את אורח חייו של נתניהו והעניקו לו ולבני משפחתו מתנות בשווי של מאות אלפי דולרים, כאשר בין השאר ניתנו לו, על פי החשד, סיגרים, משקאות אלכוהליים ותכשיטים, והוא בתמורה העניק למילצ'ן עזרה בהארכת ויזת הכניסה לארצות הברית, ותיווך עבורם עסקאות בשוק התקשורת הישראלית.



ראש הממשלה טען בחקירתו כי המתנות שקיבל משני המיליארדרים היו במסגרת קשר חברי, ולא חרגו מתחום הלא סביר, ולכן אינן עבירה פלילית. לעומת זאת, במשטרה מאמינים כי המתנות חרגו מתחום הסביר. במהלך חקירתה של העוזרת האישית של מילצ'ן, הדס קליין, היא איששה בפני החוקרים כי הקשר בין איש העסקים לראש הממשלה אכן היה אישי וחברי אולם בשלב מסוים הפך הקשר לאחר.



ארנון מילצ'ן. צילום: AFP
ארנון מילצ'ן. צילום: AFP



"הקשר חרג מקשר של חברים והפך לניצול"



"גם לארנון לא היה נעים מכל הבקשות הללו, הוא לא ידע כיצד לנהוג. הוא הרגיש שזה כבר חורג מקשר של חברים והופך לקשר של ניצול. הוא לא ידע איך לסרב לבקשות והמשיך לשלוח להם את המתנות שביקשו. הכעיס אותו שהם נהגו גם להתלונן אם היה עיכוב או משהו דומה אבל הוא העדיף להבליג והכניס לתמונה גם את ג'יימס פאקר שהתחלק איתנו בשלב מסוים ברכישת המתנות", סיפרה קליין לחוקרי היאח"ה.



העדות הזאת הובילה את החוקרים למסקנה שנתניהו דרש ממש טובות הנאה ואולי אפילו שוחד אולם בכל החקירה הם ניסו לאתר את התגמול והתמורה שקיבל איש העסקים. מילצ'ן עצמו, שתחילה רק מסר עדות, הפך לנחקר באזהרה אולם הוא טוען כי לא חיפש תמורה עבור מה ששלח לנתניהו. יחד עם זאת הוא מאשר את גרסתה המלאה של העוזרת האישית שלו קליין.



המיליארדר, שהבין כי נתניהו נערך בקו הגנה לפיו הוא מנסה להפריך את הטענות שקיבל מתנות כטובות הנאה, הזמין אליו כאמור את האנשים שיובילו את העמדה שלו הן מול המשטרה והן מול כלי התקשורת והציבור. קליין היתה הראשונה שיצאה ללונדון כבר ברביעי שעבר, אולם אליה הצטרפו כבר למחרת גם עו"ד בן צור ויועצי התקשורת שאגב, עדיין שוהים במחיצתו של מילצ'ן. בינתיים, קיבלו אנשי התקשורת הודעה המתואמת עם בא כוחו של המיליארדר לפיה לא תתקבל תגובה מטעמו של מילצ'ן עד לסיום חקירתו של נתניהו.



בפרשה 2,000, נבדקות הפגישות שקיים רה"מ עם מו"ל עיתון "ידיעות אחרונות", ארנון מוזס, בהם, על פי הקלטות שהגיעו לידי המשטרה בעזרת ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הארו, ובהם נשמעים ראש הממשלה ומוזס דנים על צמצום הפצת העיתון "ישראל היום", בתמורה לסיקור אוהד של נתניהו בעיתון.שני הצדדים טוענים כי במהלך השיחות הם ניסו להטעות את הצד השני, אך המשטרה מאמינה