השר לביטחון פנים גלעד ארדן (ליכוד) תקף אמש בחריפות את יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, על שכינה את הליכוד "תנועה מושחתת" ואמר על גבאי כי הוא "ראש התנועה שהמציאה את השחיתות הפוליטית – מפא"י". ארדן, שדיבר באירוע הדלקת נר ראשון של חנוכה עם פעילי ליכוד בכפר המכבייה אמר: "עוד לא עשית בדק בית במפלגתך וכבר אתה מפלג ומכפיש? ראש התנועה שהמציאה את השחיתות הפוליטית מפא"י. אתה תטיף לנו מוסר?" .



"אבי גבאי, שעבר ממשרד האוצר היישר לעבודה עם הטייקונים שעליהם אמור היה לפקח ועשה עשרות מיליוני שקלים על חשבון רווחי הציבור, שישב במעצר בית ושקולו מעולם לא נשמע עד כה בנושאי חוק, הוא יטיף לנו מוסר"?, תקף השר.



"כל אותם צבועים שמשתתפים בהפגנות פוליטיות שמביעות חוסר אמון ביועץ המשפטי לממשלה ושנושאים שלטים אנטי דמוקרטיים בסגנון 'נתניהו אשם עד שתוכח חפותו'? אלה לא אנשים שיכולים להטיף מוסר לאף אחד", הוסיף ארדן. לדבריו, "אלה פוליטיקאים מסוכנים ואסור לנו לעשות טעויות שעלולות להביא אותם אפילו קרוב לעמדות שלטוניות. לכן חברים, האחריות היא גם עלינו - לנהוג בזהירות. וכמובן כמובן לנהוג בממלכתיות".



אבי גבאי. צילום: מרק ישראל סלם



תוקף גם את חברי הליכוד: "זמן רגיש שעלול להביא להתפוררות"


ארדן יצא גם נגד חברי הכנסת בליכוד שעשו אתמול דין לעצמם, בהצבעה על חוק המרכולים, ואמר: "אנחנו חייבים לזכור דבר אחד חשוב - נוסחת המפתח שלנו להמשיך להנהיג את המדינה זו האחדות, האחריות והממלכתיות. לא נכון שכל אחד יחליט מתי הוא מצביע עם הממשלה ומתי נגדה, כפי שקרה אמש. אנחנו בזמן רגיש וזה עלול להביא להתפוררות".



"אחדות זה גם אומר, שאין באמת שום צורך כיום, להכריז על מועמדויות לשום תפקיד", הדגיש ארדן. בביקורת על נפתלי בנט שהצהיר על כוונתו להתמודד על ראשות הממשלה וגם על גורמים בליכוד שהשמיעו הצהרות דומות. "לא ידוע לי על בחירות קרובות לראשות הליכוד. וגם הכרזות כאלה בקואליציה אינן מחזקות את את המחנה הלאומי ואת לכידותו. היריבים שלנו משמאל רק מחכים לראות אותנו רבים ומתפרקים".



על חקירות נתניהו: "כואב את המצב"


"ליריבים שלנו אין בכלל שום אידאולוגיה אמיתית או אג'נדה, חוץ מוויתורים ומסירת שטחים. הם כולם מנסים להתחפש אלינו ולרמות את העם. לדבר פתאום על יהדות, על הצורך להתקרב למסורת, הם מפרישים חלה ומתכסים בטלית ומתעניינים פתאום בפריפריה. הכל בכאילו, הכל בנדמה לי", תקף. עוד הוסיף: "כל מי שהיה מושחת בעצמו, הופך פתאום ללוחם גדול בשחיתות ולמארגן הפגנות וחושב שעם כמה אלפים ברוטשילד מחליפים שלטון".



ארדן התייחס בקצרה גם לחקירות נתניהו ואמר: "לצערי, התפקיד שלי, כפי שאתם מבינים, הוא אולי התפקיד הרגיש והמורכב ביותר בממשלה כיום. המשטרה חוקרת נבחרי ציבור, תמיד חקרה וזה תמיד נעשה בהתאם לחוק הקיים באופן נפרד לחלוטין מהמשרד לביטחון הפנים ומהשר, ואך ורק מול היועץ המשפטי לממשלה, כשכל צעד נעשה באישורו. אני כמובן כואב את המצב, ומתפלל שכל החקירות כנגד ראש הממשלה ונבחרינו יסתיימו בלא כלום."