האלוף במיל' לשעבר עמירם לוין, הציג קו תקיף נגד הפלסטינים, ובראיון בלעדי, שיפורסם במלואו ב"מעריב סופהשבוע", הוא אמר כי "הכיבוש הגיע לפלסטינים", וכי "בפעם הבאה שנילחם נגדם הם לא יישארו פה. נעיף אותם אל מעבר לירדן. היינו טובים מידי ב-67', אם הם יפרו הסכמים נקרע להם את הצורה". דבריו של לוין, שפורסמו הבוקר (רביעי), מעוררים תגובות זועמות בקרב הח"כים הערבים, שקוראים "לסיים את הכיבוש" ומותחים ביקורת על איש מפלגת העבודה: "אם כך הוא מדבר, מי צריך להחליף את שלטון הימין הקיצוני?".  



יו"ר בל"ד ח"כ ג'מל זחלקה (הרשימה המשותפת) ציין כי "האלוף לוין חושף את פרצופה האמיתי של מפלגת העבודה, שעוקפת את הליכוד מימין, זה לא ליכוד ב' אלא כהניזם".



ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) תקפה בחריפות את לוין ואמרה כי "שחצנות מפלצתית זאת מוכיחה במדויק שמדובר לא רק במפקד מפלצתי ובלתי אנושי, אלא במפלגה שמתאמצת להיות קיצונית על מנת לתפוס את השלטון. שרשרת מעשים המוכיחה שמדובר לא רק בשלטון קיצוני בעצמו, אלא במדינה שלא יודעת ולא תוכל לדעת להתנהל באופן נורמלי".



עוד הוסיפה ח"כ זועבי: "ואולי טוב, ובמובן מסוים אני מברכת על שחצנות זו, שלא מכירה את היכולות האמיתיות של האויב שלה, שמוכיחה עד כדי כמה אין לישראל שליטה אמיתית בשטחים ובירושלים, כי 'לכסח להם את הצורה', היא אמירה שמדגישה שאתה צריך להיות פושע נבזה על מנת לשלוט, וזה כוחו של העם הפלסטיני, שקודם כל הוא מכריח אותך להוציא את כל הרוע שבך, ושנית הוא גם לא נכנע לרוע זה, ולכן חרם והאג הם תשובה חלקית הולמת, והפלסטינים, יודעים להשיב מלחמה, והם יעשו זאת, וישראל לא רק תיסוג מהשטחים, אלא גם תשלם מחיר, ומחיר כבד".



ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"תפיסה מתנשאת, כוחנית ופשיסטית"



ח״כ יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת) אמר כי "דבריו של לוין קשים ומחרידים. איומיו חושפים תפיסה מתנשאת, כוחנית, ופשיסטית. לוין קורא בעצם לביצוע טרנספר המוני ופשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני. איך הוא יכול לדבר על שלום ופיוס כאשר הוא מאמץ את שפת הכיבוש, הכוח והטרנספר? אם כך מדבר איש מפלגת העבודה, מי צריך להחליף את שלטון הימין הקיצוני? לוין צריך להבין שהפלסטינים יעדיפו למות בארצם ולא להיות פליטים פעם נוספת". 



ח"כ מוסי רז (מרצ) קרא "לסיים את הכיבוש" ואמר כי "נראה שביני לבין עמירם יש שתי נקודות השקה. הכיבוש באמת משחית והוא אכן מהווה איום קיומי על ישראל. כאן נגמרת בנינו ההסכמה. האמירה שהכיבוש מגיע לפלסטינים היא אמירה אומללה שיש בה מן ההסתה. הכיבוש משחית אותנו, אבל הוא תולדה של שורת החלטות של ממשלות ישראל לאורך השנים. כדאי להפנים את דבריו של עמירם בנושא הזה ולדאוג לסיים את הכיבוש לפני שנדרדר לתהום מוסרית עמוקה אף יותר בצורת הטרנספר".