לאחר שנדחה הדיון בעניין הצעת החוק בשבוע שעבר, ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם אישרה היום (רביעי) ברוב של שמונה נגד חמישה לקריאה שנייה ושלישית את חוק ההמלצות. הוועדה סיימה הבוקר להצביע על 1281 ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה, ולאחר מכן הצביעה על החוק, שבעיקרו אוסר על המשטרה להגיש המלצות על הגשת כתב אישום לאחר סיום החקירה.



טרם נקבע מועד להצבעה על החוק בכנסת. במתכונתו הנוכחית, החוק לא יהיה תקף על ראש הממשלה נתניהו ועל חקירת חבר הכנסת דוד ביטן. כבר ביום ראשון, הייתה אמורה להתקיים הצבעה בוועדה על הצעת החוק, אך בעקבות דרישות האופוזיציה ל"רוויזיה" (הצבעה מחדש על החלטות הוועדה), שבה הוועדה והצביעה מחדש על כל ההסתייגויות. 



בפוסט שפרסם נתניהו בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו לפני הדיון שהיה אמור להתקיים בשבוע שעבר, כתב ראש הממשלה כי הוא מבקש לא להחיל את החוק עליו. "חוק ההמלצות הוא חוק טוב. הוא שומר על כבוד האדם. הוא מסדיר את ההפרדה הברורה שקיימת בדמוקרטיה בין תפקיד המשטרה לבין תפקיד הדרג המשפטי. בנושאים שנקבעו בחוק, הדרג המשפטי הוא הגוף היחיד שמוסמך להחליט אם להעמיד אדם לדין. החוק נועד למנוע פרסום של המלצות משטרה שמותירות עננה על אנשים חפים מפשע, דבר שקורה חדשות לבקרים", אמר.

עם זאת, הוסיף רה"מ: "לצערי העיסוק בחוק ההמלצות הפך לכלי ניגוח פוליטי נגד ממשלה נבחרת שמביאה הישגים חסרי תקדים בביטחון, בכלכלה, בחברה ובזירה המדינית. על מנת שהדיון בחוק יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מח"כ אמסלם לוודא שהחוק ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני".