שר התחבורה, ישראל כ"ץ, רשם ציון דרך לא שגרתי, לאחר שהיום (רביעי) התפרסם בעיתון הסעודי "אילאף", היושב בלונדון, אך נחשב לאחד העיתונים המשפיעים במדינה. בריאיון עמו הוא מתייחס ליחסי ישראל-סעודיה, ולתפקיד של המדינה במזרח התיכון ובסכסוך הישראלי-פלסטיני. כ"ץ, אשר רואה את עצמו כאחד ממנהיגי הליכוד ובבוא העת גם מחליפו של נתניהו, תואר בעיתון כמי שנמנה עם חוג מקורביו של ראש הממשלה, וכבעל ניסיון ביטחוני כשר המודיעין. אחד מכותרות הראיון היתה קריאה של השר ליורש העצר להגיע לכאן לביקור, ואף דחק בו להזמין את נתניהו גם כן".

כ"ץ דיבר על מספר נושאים מרכזיים במזרח התיכון, כשבתחילה כיוון לעבר לבנון ושיגר איום לפיו חזבאללה פועל בשירות איראן, וטען כי "ישראל נמצאת במגעים עם גורמים שיפעילו לחץ על חזבאללה". באשר להתייחסות להצהרת טראמפ אמר כי לא מדובר במשהו שהוא כל כך דרמטי, שכן הוא לא קבע את גבולותיה של העיר, ולא את מעמד המקומות הקדושים". 
כ"ץ תקף את טורקיה וטען כי היחסים בין ישראל לטורקיה הם פשוטים, ובעיקר ברמת המסחר, וגם החמיא לירדן וטען כי היא חשובה ליציבות האזורית. בשלב זה, כאשר התייחס לסעודיה, הרעיף עליה שבחים וטען כי היא מנהיגת העולם הערבי, ואף קרא ליורש העצר להגיע לישראל למפגש. לטענתו, מדובר במדינה שכדאי שתיקח אחריות על הפלסטינים בכל הקשור להסדר השלום.


"רוצה להחיות את מסילת הברזל החג'אזית"
 
לאחר מכן התייחס גם לשאיפות הכלכליות ולתוכניות האזוריות שלו: "אני רוצה להחיות את מסילת הברזל החג'אזית. זה איננו חלום, זו מציאות רצינית שתתגשם בקרוב אם יהיה רצון בכך. חברה סינית מקימה עתה נמל חדש בחיפה. אנו מציעים למדינות המפרץ להתחיל להתחבר לנמל חיפה. זה חיבור שיוזיל מאוד את הובלת הסחורות אליהן. במקום המעבר הארוך הפחות בטחוני והיקר מנמלי ארה"ב ואירופה דרך מיצרי הורמוז ובאב אלמנדב. זה פרויקט שניתן להפעיל אותו בתוך שנה שנתיים.
מדובר בשלום כלכלי? נשאל השר והשיב: "לא בהכרח. זה לא עומד לבדו. זה אמור לבוא במקביל לתהליך שלום עם הפלסטינים. אנו נציע לפלסטינים הקמה של נמל יבשתי באיזור ג'לאמה, ממנו יוכלו להתחבר דרך מסילות הברזל לחיפה וכן לירדן.  ירדן תהיה המרכז התחבורתי בפרויקט. ירדן תהנה הפעם מפירות השלום יותר מבעבר וגם הפלסטינים יפיקו מזה תועלת רבה:.

באשר ליחסים עם טורקיה אמר כ"ץ: "טורקיה מעבירה היום כ-25% מן הסחר שלה עם ירדן והמטרה דרך נמל חיפה. משאיות טורקיות עושות את דרכן מחיפה לירדן". על המתקפות של ארדואן אמר: "הוא תוקף אותנו ואנו משיבים לו בחזרה. זה לא מונע ממנו להעביר דרך נמל חיפה 25% מן הסחר שלו עם מדינות  המפרץ. אנחנו יודעים שהוא רואה עצמו מנהיג העולם אסלאמי שרוצה להוביל את האחים המוסלמים ולהיות מנהיגם. אבל המציאות מדברת בעד עצמה - חברת התעופה הטורקית היא הגדולה ביותר מבין החברות הזרות הפועלות בישראל ואת המעבר בנמל חיפה כבר ציינו".
"ירדן מדינה שיציבותה חשובה לנו מאוד. איננו אוהבים את ההתקפות של מלך ירדן עלינו, אך אנחנו ממשיכים לדבוק בהסכמים אתו וביציבותה של ירדן.  אנו מודעים לקשיים שירדן מתמודדת אתם, רואים בחיוב את מאמצי המלך לקדם את ענייני מדינתו חרף הקשיים הללו".  

"לא נקבל את היוזמה הערבית"
 
לאחר מכן תקף כ"ץ בצורה חריפה את הפלסטיניים: "אסמאעיל הניה מאיים הוא רוצה אינתיפאדה חדשה,  חמאס רוצה פלסטין מן הים עד הנהר, ומשגר לעברנו רקטות ואנחנו כמובן מגיבים.  בעוד שאבו מאזן רוצה שתי מדינות. זה אומר  שהמצב הפלסטיני חלש יש שם פילוג ואם להיות כן הם לא רוצים להגיע אתנו לפתרון.  
"אנחנו לא נסכים שמרכז הארץ יהפוך למוקד שיגור טילים עלינו ויהיה תחת השפעה איראנית. היוזמה הערבית שונתה ולא נקבל אותה. הם שינו את הסעיף בעניין הפליטים ואנו לא נהיה מוכנים לקבל כאן חמישה מליון פליטים פלסטינים. מדוע לא משקמים את מחנות הפליטים בעזה ובגדה המערבית ומפתחים אותם. על כולנו לחשוב באופן יצירתי יותר ומחוץ לקופסה.
"יש היום רוחות חיוביות שמנשבות מכוון סעודיה שהציבור הישראלי חש בהן. הוא רואה בחיוב את מה שמתרחש שם.  לכן אני אומר שחשוב שסעודיה תצטרף כמובילה את תהליך השלום. גם עם מצרים ומדינות אחרות ותהיה בת ברית אסטרטגית  עם ארה"ב במלחמה בקיצוניות בטרור ובאיראן. זו הזדמנות פז שלא כדאי להחמיץ אותה. הציבור הישראלי כשיר ליוזמה כזו". 

"זו תכנית מתוכננת בשת"פ עם ארה"ב, כאשר גם היפנים, הסינים, הטורקים והאירופים מודעים לה. נפגשתי שבע פעמים עם יועצי טראמפ בנושא זה. עם ירדן יש לנו הסכם שלום זה יעבור דרכה בשלב הראשון. זה אפשרי אם במקביל לפרויקט יתקיים תהליך מדיני. זאת הסיבה שאני רואה בהשתתפות סעודיה בתהליך זה חשיבות. לבסוף אמר כי "אני קורא למלך סלמאן להזמין את נתניהו לביקור וליורש העצר הסעודי לבוא לביקור כאן בישראל. שיבואו יתנו חסות ויובילו את יוזמת השלום עם הפלסטינים יחד עם ארה"ב".