אפקט ירושלים: החלטתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להכיר בירושלים כבירת ישראל העלתה את רמת התמיכה בו בקרב הציבור הישראלי, כך עולה מסקר של מכון סמית' שנערך עבור הג'רוזלם פוסט. 76% מהנשאלים אמרו שטראמפ הוא פרו-ישראלי, רק 2% אמרו שהוא פרו-פלסטיני, והיתר היו ניטרליים או בלי דעה. 

הנתון הכללי משקף גם את ההערכה לנשיא בקרב האוכלוסייה היהודית. 77% אומרים שהוא פרו-ישראלי לעומת אחוז בודד שאומרים שהוא פרו-פלסטיני. בין ערביי ישראל, 69% אמרו שטראמפ הוא פרו-ישראלי. 
לשם השוואה, קודמו של טראמפ בבית הלבן, ברק אובמה, הגיע באותה תקופה של הנשיאות רק ל-4% מהיהודים שחשבו שהוא יותר פרו-ישראלי מאשר פרו-פלסטיני. הסקר הזה נערך לאחר ביקורו של אובמה בקהיר, כשהשווה את הסבל של הפלסטינים לשואה ולא הגיע לישראל. 

גם החלוקה המגדרית משחקת תפקיד בסקר הזה. מהנתונים עולה כי גברים יותר נוטים לחשוב שטראמפ מעדיף את עמדת ישראל בסכסוך, לעומת נשים. עם זאת, בחלוקה מפלגתית, אין הבדלים משמעותיים בין מצביעי הליכוד, המחנה הציוני והבית היהודי. 
שאלה נוספת שנשאלו הנסקרים היתה האם הכרזתו של טראמפ על ירושלים מסייעת לפתרון הסכסוך, פוגעת בסיכויים לפתור אותו או שאין לה השפעה. בין ערביי ישראל 76% אמרו כי ההכרזה פוגעת במאמצי השלום, היהודים היו הרבה יותר חלוקים. שליש מהם טענו כי ההכרזה פוגעת בסיכויים להישג שלום, 23% אמרו כי דווקא תורמת לפתרון  ו-36 אמרו כי אין לה השפעה. 
בקרב מצביעי הבית היהודי, 47% אמרו כי ההכרזה תורמת לשלום, לעומת 22% ממצביעי הליכוד, 12% ממצביעי יש עתיד ו-14% ממצביעי המחנה הציוני.