אורח מפתיע הגיע אמש להפגנה בתל אביב נגד השחיתות השלטונית - הרב יובל שרלו, ראש ישיבת 'אורות שאול'. בראיון עמו הבוקר (ראשון) ב-103FM סיפר הרב מדוע החליט להצטרף למחאה: "התגובות שקיבלתי על השתתפותי היו מקצה לקצה, מצד אחד תקפו והכפישו אותי ומצד שני תמכו ואהדו. אלו שהכפישו אותי אמרו שהדברים לא היו ולא נבראו. יש כאן שתי מערכות, אחת מהן מנסה להוריד את נתניהו מהשלטון ואחרת רוצה להיאבק בבעיה המשותפת של כולנו - השחיתות. המטרה שלי הייתה לשבור את האוטומציה של המחנות".

עוד הוסיף: "שחיתות היא ניצול כוח שמאפשרת לעשות דברים שלא למענם קיבלת את הכוח. אין לי מושג אם נתניהו מושחת או לא ולכן אני טוען שאסור לעשות לינץ' ציבורי אך אי אפשר להתעלם מכך שלאחרונה החל מבול של חקיקות מוזרות בניסיונות למנוע את עבודתם הנאמנה של העיתונאות החוקרת והמשטרה, אלמלא החוקים הללו לא הייתי מתייצב במחאה. מפריע לי שעליי לומר משהו מאוד קיצוני בכדי שישמעו אותי, סף הריגוש עלה יתר על המידה, אנחנו מפסידים בכך את הדיון הציבורי האמיתי".

מני נפתלי ב"מצעד הבושה". צילום: תומר נויברג, פלאש 90
מני נפתלי ב"מצעד הבושה". צילום: תומר נויברג, פלאש 90
לדברי שרלו, גל החקיקה הנוכחי עלול להיות מסוכן: "גם אני מתלבט בנושא הזה. מצד אחד אני מתנגד לחקיקה פרסונלית, ומצד שני בחוק כיום אין דרישה מראש הממשלה מכהן לפרוש מתפקידו בעקבות המלצה לכתב אישום. חוק שכזה עלול גם להיות מאוד מסוכן כי הוא מאפשר ליועץ המשפטי להשתמש בכוחו על מנת להפיל ממשלה. אני אכן הייתי רוצה שראש הממשלה יתפטר במידה ויוגש נגדו כתב אישום אך יש להיות זהירים. מי שלא טוען שראש ממשלה שיש נגדו כתב אישום צריך לפרוש סובל מבעיה אתית. צריך להפריד בין החקיקה לדרישה האתית כי החקיקה עלולה להיות מסוכנת".



לסיום התייחס הרב להחלטת בג"ץ המתנגדת להחזקת גופות מחבלים וטען: "לבג"ץ ישנה תפיסה בעייתית רבת שנים שטוענת כי הממשלה לא רשאית לפעול שלא לפי החקיקה. אני לא מסכים עם בג"ץ, אני חושב שלממשלה מותר לפעול שלא במסגרת החקיקה בתנאי שהיא לא סותרת חוק אחר. יש לקיים על כך דיון ציבורי. הממשלה יכולה לחוקק חוק בנושא ולהפעיל אותו אם זו עמדתה של הממשלה".
עריכה: איתמר זיגלמן