המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) סיימה את הערות פרקליט המדינה, שי ניצן, והשלימה את החקירה בעניין אירועי אום אל חיראן במהלכם נדרס למוות  השוטר ארז עמדי וכן מצא את מותו תושב המקום יעקוב אל קיעאן, שנורה על ידי השוטרים. תיק החקירה המלא מועבר בימים אלו אל פרקליט המדינה כדי שיקבל החלטה האם אכן מדובר היה בפיגוע או שמא יש להעמיד את השוטרים שהיו מעורבים בירי לדין. בינתיים, ככל שנוקף הזמן, המתח בין מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך,  לראש מח"ש, אורי כרמל, הולך ומתעצם, בעיקר על המחלוקות שבין הגופים על אופי ניהול החקירות סביב פעילות המשטרה ובכיריה.
במשטרה טוענים מתחו ביקורת נוקבת בלשכת פרקליט המדינה והעלו השגות רבות שהתייחסו לאופן ניהול החקירה בפרשת אום אל חיראן תוך שהם נתמכו בעובדה שלכל משך החקירה לא פנו אנשי המח"ש אל השב"כ לקבל מסמך שהוכן על ידו סמוך לאירועי אום אל חיראן ואשר התייחס להתנהלות המשטרה במקום. במשטרה סבורים כי "נכון לשעת האירוע, בתוך כדי הפעילות, נסיעת הרכב במדרון לעברם גרמה לשוטרים לחשוש שמדובר בפיגוע ולכן הם פתחו בירי. העובדה שהירי בוצע לכאורה משני כיוונים היא עדות שההחלטה לבצע ירי לא היתה מתוכננת אלא פעולת תגובה אינסטנקטיבית של השוטרים שפעלו בזירה וחש סכנה ממשית לחייהם". 
לעומת זאת, במח"ש ניתחו את האירוע במספר אופנים, לרבות האפשרות העולה על ידי המשטרה הניתוח של החוקרים במח"ש מצביע מבחינתם גם על התנהלות לקויה ומיותרת בכל הקשור לפעילות במקום כביכול. במח"ש החליטו עתה שלא לצרף המלצה בתיק זה שהינו רגיש ביותר והם משאירים לפרקליט המדינה ניצן לקבל את ההחלטה בנושא בדיוק כפי שנקבע.


"פרקליט המדינה יקבל החלטה הקרובה לעמדת המשטרה"
 
במשטרה סמוכים ובטוחים כי ללא קשר לסיכום החקירה כפי שתועבר על ידי מח"ש, פרקליט המדינה, שכבר עמד על התנהלות המח"ש בחקירה זו, וביקש לא מעט השלמות, יתן החלטה שתהא קרובה לעמדת המשטרה. אגב, מסתבר שהמשקעים בין המפכ"ל אלשיך לראש המח"ש כרמל החלו בעצם עם תום חקירתו של ראש הלהב 433 במשטרה של ניצב רוני ריטמן בתיק שהתנהל נגדו בגין חשד להטרדה מינית, כביכול. 
בעוד במח"ש היו סבורים כביכול כי יש מקום לפתוח בהליך משמעתי לפחות כנגד הניצב הבכיר, החליט מפכ"ל המשטרה אלשיך להשאירו בתפקידו ולתת בו אמון מלא. בדיעבד מסתבר כי מפכ"ל המשטרה קיבל את ההחלטה לאחר שאימץ את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אשר קבע כי בתשתית הראייתית שחושפת לכאורה חקירת המח"ש נתגלו בקיעים רבים שאינם מאפשרים העמדתו לדין לכאורה.
אלשיך העביר את ממצאי מח"ש לבחינה משפטית ובסופו של יום, אחרי שהוציא את ניצב ריטמן לחופשה כפויה כביכול, החזירו לתפקיד והטיל עליו לעמוד בראש היחידה שחוקרת את הפרשות החמות ביותר המתנהלות כיום לרבות מעונות ראש הממשלה, חקירות 1000, 2000 ו-3000 וכן חקירת השחיתות בעיריית ראשון לציון, אליה נקשר גם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן. 
רוני אלשיך. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90


גורמים במשטרה: "מתיחות גדולה בין המפכ"ל לראש מח"ש"

 
רנ"צ אלשיך עמד מול סחף של האשמות וטענות שהעלו חברי הקואליציה לרבות ח"כ ביטן, על התנהלות המשטרה ואפילו מול עמדתו של השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן שבמקביל לאמון שנתן לכאורה בארגון, מתח ביקורת על הדלפות לכאורה מהחקירות ותמך בהעברת חוק ההמלצות שהוביל ביטן. התמיכה הזו נסתרה באחת עם פרוץ החקירה בפרשת ביטן ועיריית ראשון לציון כשבמהלך כל התקופה המשיך אלשייך לעמוד מאחורי ראש הלהב 433 , ראש היאח"ה תנ"צ כורש בר נור וצוות החוקרים.
גורמים במח"ש מאשרים קיומה של מתיחות בין המפכ"ל לראש המח"ש: "הוא התעלם מהמלצות שהועברו אליו בחקירת ריטמן וזה לא סוד שההחלטה שלו הובילה למתיחות בינו לבין כרמל". לעומת זאת, גורמים במשטרה טוענים כי "המפכ"ל התייחס לעמדת היועמ"ש לממשלה במקרה של ניצב ריטמן ונתן אמון מלא בקצין המוערך. הוא המשיך לעמוד מאחורי ניהול החקירות בצורה מעוררת הערכה ממש ובמקרה של חקירת אום אל חיראן, אמר את דברו פרקליט המדינה לכן כל אמירה אחרת מיותרת ומביכה".
במשטרה דוחים מכל וכל את הידיעות שפורסמו לפיהן מערכת יחסים עכורה בין המפכ"ל לראש הממשלה בנימין נתניהו או לשר לביטחון פנים ארדן. "היחסים עם ראש הממשלה תקינים בדיוק כפי שצריכים להתנהל יחסים בין מפכ"ל לראש ממשלה מכהן. המפכ"ל מגיע לכל ישיבות ממשלה שהוא מוזמן אליהן ושוטח סקירה מלאה בנושאים שהוא נדרש לגביהם.  לגבי השר לביטחון פנים היחסים בהחלט תקינים כשהמפכ"ל והשר מקיימים פגישות עבודה ולכן הפנייה תמוהה למדי. לעניות דעתינו מדובר במניפולציות של גורמים בעלי עניין שאין בהם ממש".
המפכ"ל לא חושש שכהונתו לא תוארך?
"כהונתו של המפכ"ל אמורה להסתיים בדיוק בעוד שנה ועד אז הוא ממשיך בעבודתו ללא דופי ולא חושב לרגע על הנושא".