עאהד תמימי, שצולמה בסרטון בו רואים מספר נערות פלסטיניות תוקפות את חיילי צה"ל בכפר נבי סלאח שביהודה ושומרון נעצרה הלילה (שלישי) על ידי כוח צה"ל ומג"ב. אביה, באסם תמימי, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "כוחות צה"ל פשטו על הבית שלי ועצרו את בתי בעקבות המתקפה של התקשורת הישראלית נגדה. הם גנבו את הטלפונים, המצלמות והמחשבים הניידים שלנו ובמהלך החיפוש הכו את אשתי ואת ילדיי. שחררו את עאהד תמימי".



בסרטון, שצולם לאחר עימותים שאירעו בכפר, נראות ארבע נערות פלסטיניות, כאשר אחת מהן היא עאהד תמימי - שידועה בכך שהיא מתגרה בחיילים שמגיעים לכפר, ואף זכתה לתשבוחות מצד הפלסטינים על הפרובוקציות אותן היא מייצרת, תוקפות והודפות זוג חיילים שהוצבו מחוץ לביתן בכפר, תוך שהן  צועקות לעברם: "צא מכאן או שאבעט בכם".

נערות פלסטיניות תוקפות חייל


בדובר צה"ל אישרו את דבר המעצר והודיעו כי "הלילה עצרו כוחות צה״ל ומג״ב פלסטינית תושבת נבי צאלח בחשד לתקיפת קצין וחייל צה״ל, זו הועברה לחקירה. הפלסטינית השתתפה בהפרת סדר אלימה שהתקיימה ביום שישי האחרון בנבי צלאח במהלכה יידו כ- 200 פלסטינים אבנים לעבר כוחות צה״ל. 

במהלך הפרת הסדר, נכנסו מספר פלסטינים לתוך בית סמוך והמשיכו לזרוק אבנים מתוכו לעבר החיילים בהסכמת המשפחה. הכוחות הוציאו את כלל מפרי הסדר מתוך הבית ונשארו לעמוד בפתחו על מנת למנוע כניסה נוספת. בהמשך, יצאו מספר פלסטיניות אל החיילים במטרה ליצור פרובוקציה". 

ביקורת על המפקד בשטח
בצה"ל ציינו כי המג"ד שהיה אחראי במקום התנהל במקצועיות בזמן האירוע, אולם נשמעה ביקורת כי היה צריך לעצור את הנערות בשטח. "מתחקיר ראשוני שקיים מפקד גדוד "רותם" עולה כי מפקד הפלוגה הגיע בעצמו סמוך לבית על מנת למנוע ממפרי סדר נוספים להיכנס אליו. מהתחקיר עולה כי מפקד הכוח, לו נתון שיקול הדעת המבצעי, פעל באופן מקצועי בכך שלא נגרר לאלימות אך היה ניתן לעצור את הפלסטיניות בשטח,  מכיוון שהופעלה על ידן אלימות פיזית והן בשל העובדה כי ניסו להפריע לחיילים לבצע את משימתם", נאמר.

בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט החבר בקבינט המדיני ביטחוני התייחס בגלי צה"ל לסרטון. "אני לא מתכוון לתת ציונים לחיילים. סומך על צה"ל שיגיע למסקנות הנכונות, גם אני הייתי בסיטואציות מורכבות בשטחים", אמר בנט", אני סומך על הרמטכ"ל שיתחקרו את האירוע וילמדו את הלקחים".



השר החבר בקבינט המדיני בטחוני הוסיף כי "יש לעצור את הנערות שביצעו את הפרובוקציה מול החיילים. מקומן של הבנות האלה בכלא. אם מישהו מכה חייל מקומו בכלא, זו עבירה פלילית".