ביקורת חריפה באופוזיציה על ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים, בעקבות ההודעה כי מנכ"ל טבע, קאר שולץ, דחה את בקשת הממשלה שלא לסגור את שני מפעלי החברה בירושלים. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) אמרה כי "הודעתו של מנכ"ל 'טבע' כי אין לו כל כוונה לחזור בו היתה צפויה, נוכח הרפיסות המבישה והכניעה מראש של הממשלה וההסתדרות כאחד במשבר טבע. הטרגדיה היא שבידי שני אלה היו ועדיין יש כלים אפקטיביים ורבי עוצמה לגונן על העובדים, אבל הם בחרו להפקיר אותם, תוך כסת"ח הדדי והעלמות מאזור האסון. מבין התרחישים שקאר שולץ וצוותו התאמנו עליהם לקראת המשבר, ישראל סיפקה להם את התרחיש הקל והמפנק ביותר, שהפתיע אפילו אותם. פשוט חרפה".



יחימוביץ' הוסיפה בטוויטר כי "שלישיית נתניהו-כחלון-ניסנקורן הם כמו ילדי כאפות שנכנעים בלי קרב. מה הפלא ששולץ מתנהג כלפיהם בבריונות ואיומים. הבעיה היא שקורבנות העליבות שלהם, מי שבסוף חוטפים את המכות האלימות, הם העובדים".


יו,ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר: "קאר שולץ למד את מה שפוטין כבר יודע. נתניהו בא רק כדי להצטלם, אז אפשר להצטלם ולהשאיר את האיראנים על גבול ישראל בסוריה ואפשר להמשיך ולפטר את עובדי טבע. תעמוד על שלך כבר!".
חבר ועדת העבודה של הכנסת, ח"כ איציק שמולי, גם הוא מהמחנה הציוני, אמר כי "מנכ"ל טבע פשוט משתין מהמקפצה על ראשה של כל המדינה. מצער שאפילו את ראש הממשלה הוא לא סופר ואפילו להגמיש במעט את תכניתו אינו מוכן. הגיע הזמן שהממשלה תחדל מהגישה המתרפסת והכנועה ותלך למדיניות נחרצת יותר, לרבות מימוש שומת המס הראלית של השנים האחרונות אחרי שטבע יורקת לבאר שממנה שאבה הון עתק".
חבר הכנסת עמיר פרץ אמר כי אסור שהבריונות והסחיטה באיומים יעברו בישראל. "‫קאר שולץ היה אמור להעריך את מאמציהם של ראש ממשלה ושלושה שרים לעסוק במשבר בחברת טבע, אך העדיף להתנהג כמו בריון. אסור לעבור על כך על הסדר. אם התנהלות  שכזו תתקבל בחברה הישראלית - כל עובד ועובדת יפגעו מכך".

"נתניהו הוא רק הולוגרמה של ראש ממשלה חזק"

ח"כ נחמן שי אמר כי "הפגישה עם מנכ"ל טבע היתה מיותרת, מעליבה. לממשלת ישראל מנופי רבי עוצמה לממש הדרישה להשאיר מפעלי טבע פתוחים. היא לא מהקשת. היא דורשת, היא לא מחכה, היא פועלת. גם זה כבוד לאומי".
יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, אמר כי "ראש הממשלה הוא לא יותר מהולוגרמה של ראש ממשלה חזק. במכה אחת הוכרע ע"י מנכ"ל טבע ועמד חסר אונים מולו. נתניהו חלש מול כולם וחזק רק שזה נוגע לו אישית".
ח"כ חיים ילין (יש עתיד) לעג לראש הממשלה כשכתב בטוויטר: "ביבי חזק מול החמאס, מול איראן, מול הכלכלה ומול טבע".
בפגישה שנערכה היום במשרד ראש ממשלה בירושלים, ביקשה הממשלה משולץ לבטל את סגירת שני הפעלים בירושלים. אלא שהוא סירב ומלשכת רה"מ נמסר כי "מנכ"ל טבע לא נענה לדרישה, אך הציע לעבוד יחד עם הממשלה כדי להכשיר עובדים ולחפש פתרונות תעסוקה חלופיים לרוב העובדים במפעלים שייסגרו. בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף לטבע ולממשלה, במטרה למצוא פתרונות הכשרה לעובדים. מנכ"ל טבע חזר על התחייבותו לשמור על מטה החברה והמו"פ של טבע בישראל".

שולץ עצמו אמר לאחר הפגישה  כי "לצערנו, לא יכולנו להיענות לבקשת ראש הממשלה והשרים להימנע מסגירת המפעל בירושלים והחברה תמשיך בתהליך המדורג לסגירת האתר עד סוף 2019. טבע תשתף פעולה באופן מלא עם הצוות שהוקם מטעם ראש הממשלה בכדי לסייע לעובדים שיעזבו את החברה במציאת פתרונות תעסוקה חלופיים, ליווי והכשרה".