ראש הממשלה בנימין נתניהו הדליק הערב (שלישי) נר שמיני של חנוכה יחד עם פעילי ליכוד, בכפר המכביה ברמת גן. באירוע כחו גם שרים וחברי כנסת רבים מן הליכוד, בהם ישראל כ"ץ, מירי רגב, אופיר אקוניס ונאוה בוקר. במוקד נאומו של נתניהו היו החקירות בהן הוא נתון וההכרה בכך שהמשטרה ככל הנראה תמליץ להעמידו לדין: "כשכל האמת תצא לאור יתברר שהיה פה מסע ציד מאוד מאורגן כי יתברר דבר פשוט - לא יהיה כלום כי אין כלום. בעוד שבועות בודדים ישבו באולפני הטלוויזיה כתבים ופרשנים חמורי סבר והם יפתחו את מהדורת החדשות בכותרות מפוצצות המלצות חמורות ביותר, יש לומר חמורות מאוד, רוצה לומר מן החמורות שידעה המדינה".

"יהיו המלצות, אז מה?", אמר ראש הממשלה, "רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלי כלום. למעלה מ-60 אחוז מגיעות לפח, בלמעלה מ-60 אחוז מדובר בהמלצות שאח"כ מתבררות כהמלצות סרק. על אלפי אנשים מהשורה, באין ספור אנשי ציבור. זה מתחיל בכותרות מפוצצות ורוב הפעמים זה נגמר בלא כלום. אבל בינתיים קורה משהו: בינתיים הורסים לאנשים האלה את החיים שופכים את דמם.




כשנתניהו ציטט את דבריו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, שסיפר על החקירה נגדו לפני שנים רבות, הקהל קרא קריאות בוז ורה"מ ביקש לתת כבוד לנשיא: "אחד מאנשי הציבור סיפר על כך שנפתחה נגדו חקירה והמשטרה המליצה להגיש נגדו כתב אישום. בסוף אחרי שנים היועמ"ש זרק את המלצת המשטרה לפח וסגר את התיק אותו איש אמר כך: 'מי יחזיר לי ולמשפחתי שלוש וחצי שנים קשות שהיו לי?'". ראש הממשלה המשיך: "ההמלצות הללו ניתנו על אנשי ציבור ללא ספור ונגמרו ללא כלום. כך יקרה גם הפעם גם ההמלצות האלו יושלכו הצידה ויגמרו בלא כלום כי לא היה כלום. בסוף האוויר החם יצא גם מהבלון הזה". 



"ראיתם מי מוביל את ההפגנות הללו? בדיחה"


נתניהו תקף את משתתפי ההפגנות נגד השחיתות בתל אביב: "את המפגינים מרוטשילד במימון הקרן החדשה זה לא מעניין. הם לא רוצים שיבלבלו אותם עם העובדות. הם אומרים שההפגנות לא פוליטיות. אין יותר פוליטי מזה. ראיתם מי מוביל את ההפגנות הללו? בדיחה. אלה יטיפו לנו על שלטון החוק? הם רומסים את שלטון החוק". 


ראש הממשלה עקץ את האופוזיציה: "רוצים להחליף שלטון? סבלנות. גם אז התקשורת השמאלנית תעזור לכם בכל כוחה. אנחנו נדאג לשמור על ערוץ 20 כדי שלא כל התקשורת תהיה שמאלית. בדמוקרטיה צריך חופש ביטוי, לפחות בחלקה". נתניהו סיכם בעקיצה לעבר האופוזיציה: "בעוד שנתיים, אחרי שהממשלה שלנו תעשה דברים גדולים למען המדינה, תבואו לקלפי, תצביעו, ושוב תפסידו. שוב תפסידו כי העם רואה את הדברים הגדולים שאנחנו עושים, כי הציבור חכם ויודע את האמת".

ראש הממשלה נתניהו והשר ישראל כ"ץ בכנס בכפר המכביה. צילום: קובי ריכטר\TPS
ראש הממשלה נתניהו והשר ישראל כ"ץ בכנס בכפר המכביה. צילום: קובי ריכטר\TPS


"טראמפ שאל: 'אתם באמת רוצים שאכיר בירושלים', עניתי לו: 'מה זה רוצה? אלפי שנים רוצה'"

נתניהו התייחס גם לנושא המדיני - בעיקר להכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי כירושלים היא בירת ישראל ואמר - כי מדינת ישראל עוברת ימים היסטוריים. "מאה שנים אחרי הצהרת בלפור, 70 שנים אחרי הכרזת המדינה, נשיא ארה"ב טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל. כל הכבוד לו. היו כאלה שניסו לשכנע את נשיא ארה"ב שישראל לא באמת רוצה את הצעד הזה. הנשיא שוחח איתי כמה פעמים, כולל שיחת טלפון ימים אחדים לפני החלטתו, ואני הבהרתי לו את יחסנו כלפי הצעד הזה. הוא שאל האם ישראל באמת רוצה? אמרתי לו ישראל באמת רוצה. מה זה רוצה? אלפי שנים רוצה".

לדברי ראש הממשלה, המאמצים הדיפלומטים האלו נשאו פרי. "המהלך הזה ייזכר לדורות, כמו גם הגעתו של הנשיא טראמפ לכותל אתם יודעים שבאו"ם אומרים שהכותל המערבי הוא שטח פלסטיני כבוש? אז יש לי חדשות בשבילם: הכותל הוא שלנו. תמיד היה שלנו, תמיד יהיה שלנו. הכותל הוא בלבה של ירושלים המאוחדת שתמיד תהיה שלנו.

נתניהו עם הזמר רגב הוד. צילום: קובי ריכטר\TPS
נתניהו עם הזמר רגב הוד. צילום: קובי ריכטר\TPS


"ידידי, אנחנו מדליקים היום נר שמיני של חנוכה. לפני למעלה מ-2000 שנים המכבים חנכו את בית המקדש והדליקו בו את מנורת השמן. לכל אלה שמנסים לשכתב היום את ההיסטוריה אני רוצה להזכיר: המכבים לא היו פלסטינים. הם היו יהודים, אחים לוחמים. איזו גבורה, איזו גאווה. ואנחנו, ברוח המכבים, הופכים היום את ישראל למדינה חזקה מאוד, לכוח עולמי עולה".

"אנחנו שומרים על ביטחון ישראל בכל מקום - בים, באוויר ביבשה, מהדרום ועד הצפון. אנחנו מבצרים את עוצמתו של צה"ל, שומרים על הגבולות, בלמנו כליל את ההסתננות לישראל ואנחנו מבהירים לאויבינו עיקרון פשוט: מי שפוגע בנו - אנו פוגעים בו". 

ראש הממשלה התייחס גם להישגים הכלכליים, לדבריו, בתקופת כהונתו: "העלינו את הצמיחה, העלינו את שכר המינימום, העלינו את שכר החיילים, הוצאנו גז מהמים ופתחנו את השמיים והפכנו את ישראל למעצמת סייבר עולמית. אני רוצה שכל עם ישראל יהיה חלק מסיפור ההצלחה הכביר של עם ישראל. כל העולם רואה את ההישגים האלו. אתם רואים אותם, הציבור רואה אותם וגם אנשי השמאל בפוליטיקה ובתקשורת רואים אותם".