חקירות נתניהו: בימים הקרובים אמורה המשטרה להשלים את סיכום החקירה בפרשת המתנות (תיק 1000) ובפרשת "ישראל היום" וההקלטות של מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, (תיק 2000) ומיד לאחר מכן וייתכן אפילו שעד לסוף השבוע יועבר החומר לעיונו והכרעתו של פרקליט המדינה שי ניצן. את הדברים אנו חושפים הערב (שלישי) על רקע הצהרות נתניהו כי "המלצות בסופו של דבר נזרקות לפח".



גורמים ברשויות האכיפה ציינו בשיחה עם מעריב אונליין כי "אנחנו בהחלט קרובים לישורת האחרונה, אבל הכל תלוי בפרקליטות. כיון שמדובר בחקירות של ראש הממשלה, הפרקליטות והצוות שלהם הם אלה שמחליטים מתי לסיים או לסכם את החקירה, מדובר אומנם בהליך פורמלי בלבד אך אנו שוקדים עליו בכובד ראש". 



כפי שנחשף במעריב-אונליין, מי שיסכם את החקירה בפרשות אלו יהיה ראש אח"מ הפורש ניצב מני יצחקי, שפיקח על החקירה מקרוב מראשיתה. עבור יצחקי יהיה זה סיכום פרק נוסף בחייו המקצועיים. כידוע, הצוות שנמצא בסוד העניינים כולל את מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך, ראש אח"מ הנכנס ניצב גדי סיסו, ראש להב 433 במשטרה ניצב רוני ריטמן, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) תנ"צ כורש בר נור והפרקליטה המלווה של התיק עו"ד ליאת בן ארי.



נתניהו בכנס ברמת גן, היום. צילום: אבשלום ששוני



המשטרה מתכננת שלא לבקש מועד חקירה נוסף


בשלב זה, כך נודע למעריב אונליין, מתכננים במשטרה שלא לבקש מועד חקירה נוסף של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפחות לא בכל הקשור לפרשת המתנות, ולהגיש אל ניצן את סיכום שתי החקירות במארז אחד. עם זאת, במשטרה עדיין עסוקים במחלוקת סביב סיכומי החקירה ולא מן הנמנע כי בסופו של דבר תתקבל החלטה להפריד בין שני התיקים, בדיוק כפי שהם התנהלו במהלך החקירה. עם כך יהיה, ייתכן כי בתיק 2000 יידרש ראש הממשלה למפגש נוסף עם חוקרי היחידה היאח"ה.



כיוון שמדובר בחקירות רגישות בהן החשוד המרכזי הינו ראש הממשלה, מי שתתווה את המדיניות לגבי סיכום החקירה היא הפרקליטה המלווה עו"ד בן ארי ופרקליט המדינה ניצן בתיאום עם מפכ"ל המשטרה וראש אח"מ.



נתניהו: יהיו המלצות, אז מה"?


כפי שפרסמנו בסוף השבוע שעבר, עוד לפני חקירתו השביעית של נתניהו, בקרב צוות החוקרים נרשמה תמימות דעים לגבי התשתית הראייתית שגובשה בעניין פרשת המתנות, שם מעריכים כי התיק יסוכם בהחלטה לפיה התגבשה תשתית לעבירות מרמה והפרת אמונים וכן עבירות שוחד וטובות הנאה.



במשטרה לא ממהרים לסבך את המיליארדר ארנון מילצ'ן, שהודה במתן המתנות לנתניהו ולהסתפק בעבירות של קבלת טובות הנאה. אלא שישנם כאלה הסבורים כי ניתן יהיה לסכם את התיק הסבוך עם עבירת שוחד עם או בלי התייחסות לנותן השוחד מילצ'ן או לג'יימס פאקר.



במהלך הערב התייחס ראש הממשלה נתניהו לחקירות בעניינו ואמר: "יהיו המלצות, אז מה? רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלי כלום. למעלה מ-60 אחוז מגיעות לפח, בלמעלה מ-60 אחוז מדובר בהמלצות שאח"כ מתבררות כהמלצות סרק". את הדברים אמר נתניהו במהלך אירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה בכפר המכביה ברמת גן. לדבריו, "זה מתחיל בכותרות מפוצצות ורוב הפעמים זה נגמר בלא כלום. אבל בינתיים קורה משהו, בינתיים הורסים לאנשים האלה את החיים, שופכים את דמם".