איום מאמריקה: שגרירת ארצות הברית לאו"ם, ניקי היילי, הבהירה הלילה (רביעי) בחשבון הטוויטר שלה כי לא יהיה בכוונתה לעבור בשתיקה על הצבעה נגד הכרזת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהוא מכיר בירושלים כבירת ישראל. "חברות האו"ם תמיד מבקשות מאיתנו לעשות עוד ולתת עוד", כתבה היילי, "אבל כשאנחנו מחליטים, על פי רצון העם האמריקאי, איפה להציב את השגרירות שלנו, אנחנו לא מצפים שאלו שאנו עוזרים לנו יתקפו אותנו, ביום חמישי תהיה הצבעה שמבקרת את הבחירה שלנו, וארצות הברית תרשום שמות"


כזכור, ביום חמישי צפויה העצרת הכללית של האו"ם לקיים ישיבת חירום בנוגע להכרזת טראמפ, שם ככל הנראה היא תאמץ החלטה הקוראת לארצות הברית לחזור בה מההחלטה. הישיבה נקבעה לאחר שארה"ב הטילה וטו על קריאה דומה במועצת הביטחון של האו"ם, ובכך מנעה את קבלתה, למרות שעברה ברוב של 14 מדינות מול אחת. 



שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, אמרה בפתח הדיון כי טראמפ לא יחזור על הטעות של קודמו, ברק אובמה, שלא הטיל וטו על ההחלטה שמגנה את הבנייה בהתנחלויות ומכריזה עליהן כלא חוקיות בדצמבר 2016. בסיום ההצבעה הוסיפה היילי כי "מה שראינו במועצת הביטחון הוא עלבון שלא ישכח בקרוב".