שר הביטחון אביגדור ליברמן ממליץ לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להתפטר מתפקידו גם אם יוגש נגדו כתב אישום. שר הביטחון, שלקח היום (רביעי) חלק בכנס לציון עשור לפרויקט "לימוד FSU", אמר כי אני מבין ללבו של ראש הממשלה. אין חכם כבעל הניסיון. גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות. ההמלצה שלי לנתניהו – לא להתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום".

עוד הוסיף ואמר ליברמן כי "אני יותר מבטוח שנתניהו לא צריך לפרוש. בשונה משר, שיכול לחזור לתפקידו גם אחרי המשפט כפי שקרה גם לי, ראש הממשלה לא יכול לעשות את זה בלי לעבור שוב בחירות. זה נטו מהפך פוליטי. לכן גם אם יוגש כתב אישום – אין הדבר אומר שהאדם מורשע. יש לחכות להחלטת בית המשפט״.



בהתייחסו ליכולתו של ראש הממשלה להמשיך ולעסוק בענייני המדינה תוך כדי משפט אפשרי, אמר ליברמן כי ״להערכתי – אפשר גם לנהל מדינה וגם לנהל משפט. אם אתה חף מפשע ומאמין בצדקת הדרך – תלך עם זה עד הסוף״.





ראש הממשלה עומד בחודשים האחרונים תחת חקירה במספר פרשיות, ובציבור עולה השאלה האם הוא צריך להתפטר אם המשטרה תמליץ להעמידו לדין, או שמא לחכות להחלטת היועץ המשפטי לממשלה. החוק קובע כי בשונה משר, ראש הממשלה אינו חייב להתפטר עם הגשת כתב אישום, אלא לאחר פסק דין חלוט של בית המשפט, דבר שיכול לקחת שנים.



אתמול תקף נתניהו את המשטרה, ואמר כי גם אם תהיה המלצה להעמידו לדין, "אז מה?". לדבריו, רוב ההמלצות של המשטרה מגיעות לפח הזבל ואינן מגיעות לכדי כתב אישום. 



ליברמן, כזכור, עמד לדין בפרשת השגריר בבלארוס, והאשם מרמה והפרת אמונים. לפני ארבע  שנים הוא זוכה פה אחד על ידי הרכב השופטים בבית משפט השלום בירושלים, שקבע כי שר החוץ לשעבר פעל כראוי, כאשר מינה את זאב בן אריה לשגריר בלטביה, זאת למרות שהאחרון העביר לו מידע לגבי חיקור דין בעניינו.