לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי המלצות המשטרה בעניינו "יושלכו לפח", ומעורר ביקורת רבה בקרב אנשי התקשורת. עיתונאי 'מעריב' ורדיו FM103, בן כספית, התראיין היום (רביעי) לתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, והתייחס לדבריו של ראש הממשלה ודבריה של מירי רגב אשר יצאה להגנתו וטען: "ראש הממשלה ניסה אתמול לבצע מכת מנע כך שלאחר שיפורסמו ההמלצות הוא יוכל להגיד שהוא היה הראשון לזהות ושאין לציבור ממה להתרגש".

 



כספית הוסיף כי "אני לא בטוח שהתחזית של השרה רגב ושל ראש הממשלה יעמדו במבחן המציאות. אני לא בטוח שמדינת ישראל תמשיך להתנהל תחת המלצות על שוחד, מרמה והפרת אמונים. נתניהו בונה על זיכרון קצר של הציבור כאילו הוא הראשון שנרדף על ידי השמאל, הערבים, הקרן החדשה ועוד כשראש הממשלה שכיהן לפניו, אהוד אולמרט, התפטר מתפקידו עוד טרם המלצות המשטרה בעניינו".

"בניגוד לעבר, הראיות חד משמעיות"

עוד המשיך: "אמנם החוק בישראל לא מתייחס לנושא באופן ישיר אך ישנה פסיקה שקבעה ששר שהוגש כנגדו כתב אישום חייב להתפטר, כשהמקרה כזה רלוונטי לגבי ראש ממשלה בישראל אני חושב שהחלטתו להישאר בתפקידו לא תעמוד את מבחן בג"ץ. נתניהו אמר בעבר לאולמרט בעצמו שהוא לא יכול לכהן תחת חקירות, עליו לטפל בחפותו להניח את המפתחות עבור מישהו אחר שיכול להתמקד בניהול המדינה. הדברים שפורסמו עד עכשיו בתקשורת הציגה לנו את התעשייה המושחתת של המתנות, זוהי אינה תעשייה חדשה, אלו אותם בעיות בהם הסתבך נתניהו ב'פרשת עמדי' בשנת 2000. היה אז דו"ח ציבורי ונאמר על הפרשה שהיא נסגרה כי האיש התפטר ונעלם מהחיים הציבוריים ולכן לא נותר עוד עניין לציבור. המקרה הזה חוזר אלינו היום בעוצמה כפולה ומכופלת. בניגוד לעבר, הראיות חד משמעיות. אלו לא מתנות אלא הטבות במאות אלפי דולרים. תארו לכם מה יקרה בשירות הציבורי במידה והתיקים הללו ייסגרו".

ניסים משעל התייחס לדבריו וטען: "להערכתי, היועץ המשפטי לממשלה לא יסגור את התיקים. נתניהו מושך את הזמן, לאחר שיוגשו ההמלצות ידרשו עוד כמה חודשים עד שהיועץ ואנשיו יבדקו את הדברים וייבצעו שימוע, בכך נתניהו מושך את כהונתו לשנה נוספת". "זה נכון", השיב לו בן כספית: "זה בדיוק מה שהוא מנסה לעשות. אני חושב שלמציאות יש הרבה יותר כוח מאשר לוחות הזמנים המשפטיים שפורסים לפנינו. אני חושב שיהיה כאן כדור שלג, אני לא יודע מי יהיה האיש בממשלה שיקום ויגיד 'עד כאן' אך אני מעריך שזה אכן יקרה. ראינו את תגובתו של השר משה כחלון למחאה הציבורית על חוק ההמלצות.

לסיום הוסיף בן כספית: "אני מעוניין לתקן מדבריו של נתניהו עוד שקר- אין כאן ניסיון להוריד את שלטון הימין, יש כאן ניסיון לשלוח את ראש הממשלה לטפל בענייניו הפליליים. אני קורא לליכוד לבחור במקומו אדם אחר לקבל את המנדט ולהקים את הממשלה מחדש עד בחירות 2019".