שר האוצר משה כחלון ספג בשנה האחרונה לא מעט ביקורת, על רקע חקירותיו של ראש הממשלה נתניהו והתקפותיו על שלטון החוק, ועל רקע גל החקיקה מעורר המחלוקת של הקואליציה, שכזכור לא תוכל להמשיך ולהתקיים ללא מפלגת כולנו של כחלון. לשיא הגיעה הביקורת הציבורית בפרשת חוק ההמלצות השנוי במחלוקת, שאוסר על המשטרה לפרסם את המלצותיה. היום (רביעי) פורסם ב"החדשות" דברים מעניינים מאוד שאמר אתמול כחלון במהלך כנס.  



בהקלטה שפורסמה נשמע כחלון מעניק גיבוי מלא למפכ"ל ולמשטרה, שהופך למעניין במיוחד על רק ההתקפה אתמול של נתניהו על אותה משטרה בדיוק. "אדוני המפכ"ל המשך בדרכך. אנחנו במערכת, משרד האוצר, מגבים אתכם, את המשטרה, את שלטון החוק, תמשיכו לעשות את העבודה החשובה שאתם עושים - אכיפת שלטון החוק". 



גיבוי גורף. משה כחלון. צילום: אבשלום ששוני
גיבוי גורף. משה כחלון. צילום: אבשלום ששוני



אתמול הדליק ראש הממשלה נר שמיני של חנוכה יחד עם פעילי ליכוד, בכפר המכביה, והתייחס לחקירות בהן הוא נתון ולהכרה בכך שהמשטרה ככל הנראה תמליץ להעמידו לדין: "כשכל האמת תצא לאור יתברר שהיה פה מסע ציד מאוד מאורגן כי יתברר דבר פשוט - לא יהיה כלום כי אין כלום. בעוד שבועות בודדים ישבו באולפני הטלוויזיה כתבים ופרשנים חמורי סבר והם יפתחו את מהדורת החדשות בכותרות מפוצצות המלצות חמורות ביותר, יש לומר חמורות מאוד, רוצה לומר מן החמורות שידעה המדינה".

"יהיו המלצות, אז מה?", אמר ראש הממשלה, "רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלי כלום. למעלה מ-60 אחוז מגיעות לפח, בלמעלה מ-60 אחוז מדובר בהמלצות שאח"כ מתבררות כהמלצות סרק. על אלפי אנשים מהשורה, באין ספור אנשי ציבור. זה מתחיל בכותרות מפוצצות ורוב הפעמים זה נגמר בלא כלום. אבל בינתיים קורה משהו: בינתיים הורסים לאנשים האלה את החיים שופכים את דמם.