העצרת הכללית בניו יורק תתכנס היום (חמישי) לדיון חירום בסוגיה לבקשת המדינות הערביות והמוסלמיות. טרם הדיון, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להצבעה הצפויה, שקרוב לוודאי תיגמר בתוצאה נגד ישראל. לדברי נתניהו, שדיבר בטקס חנוכת בית החולים אסותא באשדוד, אמר כי "היום הוא יום חשוב מאוד בתוך ישראל וחשוב מאוד מחוץ לישראל. זה לקח 70 שנה עד שארה"ב הכירה בכך רשמית וזה ייקח עוד שנים עד שהאו"ם יכיר בכך גם כן. היחס לישראל מצד מדינות רבות בעולם בכל היבשות משתנה מחוץ לכותלי האו"ם וסופו לחלחל גם לתוך כותלי הבית באו"ם - בית השקרים". 



ראש הממשלה הוסיף כי "מדינת ישראל דוחה את ההצבעה הזו על הסף עוד לפני שהתקבלה. ירושלים היא בירתנו, נמשיך לבנות בה ושגרירויות של מדינות, בראשן ארה"ב, יעברו לירושלים. זה יקרה. אני מבקש להודות לנשיא טראמפ ולשגרירה היילי על ההתייצבות האמיצה שלהם והבלתי מתפשרת עם ישראל ועם האמת. סופה של האמת לנצח".



הדיון בעצרת נערך על רקע איומיו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לקצץ בסיוע הכלכלי למדינות שיצביעו בעד הצעת ההחלטה באו"ם ונגד עמדת ארצות הברית ."הם לוקחים מיליוני דולרים ואף מיליארדי דולרים, והם מצביעים נגדנו. ובכן, אנחנו נצפה בהצבעה. שיצביעו נגדנו. אנחנו נחסוך הרבה. לא אכפת לנו", אמר אתמול הנשיא האמריקאי לכתבים בבית הלבן. 



עוד קודם לאיום של הנשיא, הבהירה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי בחשבון הטוויטר שלהף כי לא יהיה בכוונתה לעבור בשתיקה על הצבעה נגד הכרזת נשיא ארה"ב. "חברות האו"ם תמיד מבקשות מאיתנו לעשות עוד ולתת עוד", כתבה היילי, "אבל כשאנחנו מחליטים, על פי רצון העם האמריקאי, איפה להציב את השגרירות שלנו, אנחנו לא מצפים שאלו שאנו עוזרים להם יתקפו אותנו, תהיה הצבעה שמבקרת את הבחירה שלנו, וארצות הברית תרשום שמות".



כזכור, ארה"ב הטילה וטו על קריאה דומה במועצת הביטחון של האו"ם ביום שני, ובכך מנעה את קבלתה, למרות שעברה ברוב של 14 מדינות מול אחת. 

השגרירה היילי אמרה אז בפתח הדיון כי טראמפ לא יחזור על הטעות של קודמו, ברק אובמה, שלא הטיל וטו על ההחלטה שמגנה את הבנייה בהתנחלויות ומכריזה עליהן כלא חוקיות בדצמבר 2016. בסיום ההצבעה הוסיפה היילי כי "מה שראינו במועצת הביטחון הוא עלבון שלא ישכח בקרוב".