ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שהיועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, מאיר בן שבת, ישמש גם בתפקיד השליח לעניינים מדיניים של ראש הממשלה במקום עו"ד יצחק מולכו, כך פורסם היום (שישי). בתחילת ינואר צפוי מולכו לסיים את תפקידו ויחל בתקופת חפיפה עם בן שבת.



בהודעה שפורסמה על ידי לשכת ראש הממשלה נכתב כי "נתניהו רוחש תודה והערכה עמוקה לעו"ד מולכו על מילוי תפקידו תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות שעסק בהן". נתניהו אמר כי "כאשר תיוודע מלוא פעילותו של יצחק מולכו, אזרחי ישראל יעריכו אותה עד מאוד". בעבר הועברה ביקורת על כך שמולכו הוא זה שמאייש את התפקיד, כיוון שלא שימש כעובד ציבור.



מולכו עם נתניהו. צילום: משה מילנר, לע"מ



לאחר שנים רבות בתפקיד, פנה מולכו לפני כחודשיים לראש הממשלה בבקשה לשחררו מתפקידו. לפני למעלה משנה הועברה לנתניהו פנייה בנושא, אך הוא ביקש ממולכו להמשיך בתפקיד. לאחר פניות נוספות נעתר כעת נתניהו לבקשה של מי ששימש בתפקיד הרגיש כשליחו המדיני בשנים 1999-1996, ושוב משנת 2009 עם חזרת נתניהו ללשכת ראש הממשלה. 



במכתב ששיגר מולכו לראש הממשלה, נכתב: "בהמשך לפניות קודמות שלי אליך בעניין ולשיחתי איתך מפני כמה שבועות, אני מתכבד לפנות אליך בבקשה כי תשחרר אותי מתפקידי כשליח ויועץ מיוחד של ראש הממשלה לעניינים מדיניים, אותו אני ממלא לפי בקשתך מזה כמה וכמה שנים בבחינת שירות לאומי בהתנדבות".