האם ההפגנות ברוטשילד חצו את קו אדום? בין אלפי המפגינים שהתאספו הערב (שבת) בשדרות רוטשילד בתל אביב כדי להפגין נגד השחיתות בשל חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נצפה אדם שנושא מה שנראה כמו העתק של גיליוטינה. בתגובה לתמונה האשימו במפלגת הליכוד את המפגין בהסתה לרצח. "הגיליוטינה הערב ברוטשילד היא הסתה לרצח ראש הממשלה נתניהו, בצד קריאות גנאי נגד הציונות. הפגנת השמאל ברוטשילד חצתה את כל הקווים האדומים".



גם שר החינוך נפתלי בנט התייחס לתמונה, וקרא לה ולעוד מראות בהפגנה, כמו שלטים התומכים ב-BDS ובנערה הפלסטינית שתקפה חיילים בכפר נבי סאלח, עהד תמימי, טירוף שחייב להיפסק. הגינויים לתמונה נשמעו גם משמאל, כאשר חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין גינתה גם היא את המיצג, למרות שסייגה וציינה כי ייתכן ומדובר בקוצץ סיגרים. מני נפתלי גם הגיב לתמונה ואמר ל'מעריב אונליין': "שטויות. קל לעשות פרובוקציה כזו".



"אני מגיעה להפגנה מתוך רצון להזדהות עם כל ישראלי וישראלית שצועדים ומבקשים להחליף את השלטון ואת העומד בראשו; להחליף, בבחירות". לדבריה, מפגין בודד שחרג מהגבולות הנורמטיביים של מחאה לא יכול להכתים מטרה חשובה ולגיטימית שכזאת. "אבל בין אם מדובר בקוצץ סיגרים ובין אם לאו - הקישור לעריפת ראשים אינו ראוי", הסבירה, "ולימין מסוים המתלהם עתה בשמחה, אנחנו אלה שמקפידים לסתום את הגולל על ההסתה, לא אתם. ככל שתנסו לעוות, לא תצליחו. אתם חלק מממשלת שחיתות וגם מי שהצביע עבורכם משלם את המחיר", אמרה נחמיאס ורבין.





אלפים הפגינו בתל אביב, מאות בירושלים



כזכור, מוקדם יותר הערב נערכו הפגנות נגד השחיתות בתל אביב ובירושלים. להפגנה שנערכה, זו השבת הרביעית, בשדרות רוטשילד הגיעו אלפי אנשים. המפגינים צעקו - "הון שלטון - עולם תחתון" ו"הם מפחדים", "ביבי למעשיהו". מנגד, פעילי ליכוד הגיעו למקום וצעקו קריאות לעידוד נתניהו, תוך שהם מנופפים בדגלי ישראל.
בין השלטים שהונפו ברוטשילד: "מטאטאים את המושחתים", "מושחתים הביתה" ו"מנזר השתקנים - בנט, שקד, כחלון, כץ וארדן". אייבי בינימין, שהיה ראשון הדוברים באירוע אמר: "הניצחון הגדול שלנו הערב הוא שהימין המוסרי מפגין בירושלים. לא נוותר ונמשיך להפגין. אנחנו שואלים את מנדלבליט: 'מי נתן אישור לקנות את הצוללות?, מה עם פרשת בזק? מה עם חקירת מתווה הגז?'". בינימין הוסיף: "אנחנו בעד הפגנות הימין. זה לא ימין, לא שמאל - רק ישר". המפגינים הלכו בשדרות רוטשילד, תוך צעקות "הון שלטון - עולם תחתון" ו"טבע קורסת - ההנהלה מושחתת".