מתח רב בבית שמש לקראת הביקור היום (ראשון) בעיר של ועדת הכנסת לקידום מעמד האישה, המבקשת לבדוק את תופעת הדרת הנשים בשכונות החרדיות, שבהן נתלים שלטים על הפרדת מדרכות וצניעות נשים.



בימים האחרונים דרש הח"כ החרדי יעקב אייכלר מיהדות התורה מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לבטל את הסיור בטענה שהוא נועד לעורר פרובוקציה תקשורתית. אייכלר אף הזהיר כי הסיור בשכונות החרדיות יסעיר את הרוחות ויעורר שנאה ומדנים נגד הציבור החרדי. למרות זאת, מלשכת יו"ר הכנסת נמסר כי הביקור יתקיים כמתוכנן ויאובטח על ידי המשטרה.




גרפיטי המופנה לנשים בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
גרפיטי המופנה לנשים בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90



גם יו"ר הוועדה ח"כ עיאדה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) הודיעה כי הסיור היום בבית שמש יתקיים כמתוכנן, וקראה לחברות ולחברי כנסת להשתתף בו, שכן נוכחותם חשובה לאור מה שכינתה "גל האיומים וההסתה הפרועה. השתתפותכם בסיור חשובה כדי שנוכל להשמיע קול אחר המתנגד לפונדמנטליזם הזה ואשר מגן על ציבור הנשים מפני כל הדרה או פגיעה עתידית".



הרבה נועה סתת, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה, מסרה בתגובה: "ח"כ אייכלר מנסה לשבש את הסיור כדי להמשיך בהשתקה, בהדרה, בבריונות ובאלימות נגד נשים. הוועדה תסייר בעיר בית שמש ללא מורא ופחד ותסייע לחיזוק השוויון".