"שקט מתעתע": ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר היום (ראשון) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "השקט שאנו חווים מתעתע, וחמאס מנסה בכל הכח להוציא פיגועים". בסקירה לוועדה מסר ארגמן כי השב"כ סיכל בשנה האחרונה 400 פיגועים משמעותיים מתוכם 13 פיגועי התאבדות, שמונה פיגועי חטיפה ו-94 פיגועי הקרבה. בנוסף, סוכלו 1,100 פיגועים של מפגעים בודדים פוטנציאלים. עוד לדבריו 54 פיגועים יצאו לפועל השנה מול 108 אשתקד.



לדברי ראש השב"כ, "הזירה הפלסטינית של השנה החולפת היא זירה מאוד לא יציבה, לא ברצועה ולא ביהודה ושומרון, בוודאי לאחר ההצהרה של טראמפ על ירושלים". לדבריו, "חמאס מנסה בכל הכח לבצע פיגועים באיו"ש ולערער את היציבות של הרשות הפלסטינית. ברצועת עזה המציאות מאתגרת מאי פעם". ארגמן הצביע על תהליך הפיוס בין פתח לחמאס ואמר כי"ימים יגידו האם התהליך יצלח ומהן המשמעויות שלו לכולנו". 



"מנסה בכל הכח להוציא פיגועים". איסמעיל הנייה. צילום: רשתות חברתיות
"מנסה בכל הכח להוציא פיגועים". איסמעיל הנייה. צילום: רשתות חברתיות



לדבריו, היקף הפיגועים ירד אך כמות הסיכולים גברה. הוא אמר כי היקף הסיכולים מרשים וזוהי רק דוגמא המבהירה את היקף הטרור מתחת לפני השטח. עוד אמר כי השב"כ רשם הישגים בתחום הסייבר בסיכול פעילות של ריגול וטרור. הוא שיבח את עבודת אנשי השירות שפועלים לדבריו יומם ולילה כדי לאפשר ביטחון לאזרחי ישראל.



עוד אמר כי התקופה הקרובה אמורה להיות מאתגרת. הוא ציין בין היתר את ההסתה של הרשות הפלסטינית בהוצאת ציבור פלסטיני לרחוב ואת תהליכי הפיוס ברצועת עזה. "כל אלה מציבים אותנו בפני תקופה לא יציבה ואני נוכל לה", אמר ארגמן.