המשבר הקואליציוני הבא? שר האוצר משה כחלון (כולנו) הודיע היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא לא מתכוון לתמוך בחוק הלאום. בשיחה שהתקיימה בין השניים בנושא החוק אמר השר כחלון כי סיעתו לא תוכל לתמוך בחוק במתכונתו הנוכחית וכי יש להכניס שינויים בחוק. מקורות במפלגת "כולנו" מסרו למעריב אונליין כי "הליכוד מתנגד להכניס שינוי והם רוצים לחזור לנוסח המקורי. בזה אנחנו לא נתמוך".



כזכור, חברי סיעת כולנו הגישו הצעת חוק נגדית לחוק הלאום כשבכותרתו נוספה המילה "שוויון". זהו גם הערך שביקשו חברי סיעת כולנו להוסיף לנוסח חוק הלאום של הליכוד.



הליכוד: ההפך הוא הנכון


מהליכוד נמסר בתגובה כי "הפרסום אודות התנגדותו של שר האוצר משה כחלון לחוק הלאום איננו נכון. שר האוצר הודיע שסיעת כולנו תומכת בחוק הלאום וביקש מהשר לוין שיתאם את העלאת החוק עם יו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן".


 


כזכור, לפני כשבוע פורסם במעריב אונליין כי חברי כנסת במפלגות ישראל ביתנו ובכולנו מקדמים במשותף נוסח חלופי להצעת חוק הלאום, ובו שינויים משמעותיים לעומת מתווה החוק שמקדמים השר יריב לוין וח"כ אבי דיכטר (ליכוד). מאחורי היוזמה עומדים ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ויו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן שאמר למעריב אונליין כי אם הקואליציה תבקש להעביר את נוסח לוין-דיכטר בקריאה ראשונה, הוא ידרוש להעביר במקביל גם את ההצעה החדשה שהוא מקדם ביחד עם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו).

באותו השבוע הודיע השר לוין כי סוכם על דעת ראשי הקואליציה לקדם בקריאה ראשונה את הצעת החוק שהוא ניסח בהתאם לעקרונות של יוזם החוק, ח"כ  דיכטר, המכפיפים בין היתר את היותה של מדינת ישראל מדינה דמוקרטית להיותה מדינה יהודית. בנוסח החדש נכתב כי "מדינת ישראל תהא מושתת על יסודות החירות, הצדק והשלום ותקיים שוויון זכויות לכל אזרחיה" , פסקה הלקוחה מתוך מגילת העצמאות ושאינה מופיעה בגרסה המקורית שנדונה בוועדת המיוחדת המנסחת את חוק הלאום.

ח"כ רועי פולקמן. צילום: יח"צ