חוק ההמלצות, האוסר פרסום המלצות משטרה בתיקים של אישי ציבור, יובא היום (שני) לאישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, אולם בין הקואליציה לאופוזיציה התגלעה מחלוקת לגבי משך הדיון. באופוזיציה הגישו 1,280 הסתייגויות, שהדיון בהן אמור להימשך 45 שעות ברציפות ולהעסיק את מליאת הכנסת במשך יומיים שלמים עד ליום שלישי ואולי אפילו לגלוש גם ליום רביעי.



בקואליציה מאיימים להשתמש בסעיף מיוחד בתקנון הכנסת, סעיף 98, המאפשר להכתיב את סדרי הדיון ולקצר אותם באופן משמעותי. באופוזיציה מתנגדים לכך בתוקף.



"לא מתכוונים לנהל מו"מ"



החלטה סופית בעניין תתקבל הבוקר בעקבות הפגישה השבועית של ועדת ההסכמות בלשכתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בה יקחו חלק יו"ר הקואליציה החדש ויוזם החוק ח"כ דודי אמסלם ויו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון.



ח"כ חסון אמר למעריב אונליין לקראת הפגישה: "הגשנו את הצעתנו לסדרי הדיון. אנחנו דורשים לקיים דיון מלא בכל 1,280 ההסתייגויות שהגשנו לחוק ההמלצות, מה שיחייב דיון של לפחות 45 שעות. אנחנו לא מתכוונים לנהל משא ומתן בנושא". עוד הוסיף ואמר ח"כ חסון: "אני מקווה מאוד שהיועץ המשפטי של הכנסת לא ייתן יד להפעלת סעיף 98 שנועד לכפות עלינו סדרי דיון מקוצרים".




"לא ננהל מו"מ", ח"כ יואל חסון. צילום: פרטי