נציגי פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ישתתפו היום (שני) בישיבת סיעת "ישראל ביתנו" כדי להביע תמיכה בהצעת חוק עונש מוות למחבלים אותה מנסים לקדם שר הביטחון אביגדור ליברמן ויו"ר סיעתו בכנסת ח"כ רוברט אילטוב. על פי ההצעה, בית דין צבאי יוכל לגזור עונש מוות גם ברוב רגיל ולא פה אחד, בהרכב של שלושה שופטים, כפי שנדרש כיום. עוד נקבע בהצעה כי לא ניתן יהיה להגיש ערעור על גזר דין מוות.



מדובר באחד מנושאי הדגל של ישראל ביתנו בבחירות האחרונות. את ההצעה ניסה לקדם בתחילת הקדנציה, בטרם פרש מהכנסת, ח"כ לשעבר שרון גל, אך ביולי 2015 היא נפלה ברוב של 94 מתנגדים מול 6 תומכים בלבד, לאחר שהקואליציה החליטה אז להתנגד להצעה.



לאחר דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, תישא דברים דבורה גונן, אמו של דני גונן ז"ל, שנרצח בפיגוע באזור דולב לפני כשנתיים וחצי.



פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות הוקם לפני כשנתיים, בליווי של תנועת "אם תרצו", וחברות בו יותר מ-100 משפחות שכולות. מטרת פורום המשפחות הוא לקדם את "חבילות ההרתעה" נגד המחבלים שימנעו את הפיגוע הבא. המשפחות דורשות לקדם את החלת עונש מוות למחבלים וכן את הפסקת תנאי המחיה הטובים של המחבלים בבתי הכלא.



אתמול אמר ראש השב"כ, נדב ארגמן, כי הוא מתנגד להצעה לטיל עונש מוות על מחבלים. ארגמן לא פירט את הסיבות להתנגדותו. גם קודמו של ארגמן בתפקיד, יורם כהן, אמר כי הוא נגד עונש מוות למחבלים. בראיון בכאן ב', אמר כהן כי "לא בטוח שתהיה בזה תועלת ואף יתכן שיהיה בזה נזק". גם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הביע התנגדות למהלך.