ההחלטה של נשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס, להעביר את שגרירות ארצות לירושלים התקבלה בברכה במערכת הפוליטית בישראל. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר הבוקר (שני) כי "גואטמלה הראתה הלילה לעולם כולו שגם היא יודעת שירושלים היא בירת ישראל. אני מברך על ההחלטה להעביר את השגרירות לירושלים ומודה על החברות בין המדינות. מחכים לכם בירושלים".


יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ברך בחשבון הטוויטר שלו את נשיא גואטמלה על החלטתו להעביר את שגרירות ארצו לירושלים: "אני מבקש לברך את ידידי נשיא גואטמלה, ג׳ימי מוראלס, על החלטתו האמיצה להעביר את שגרירות מדינתו לעיר הבירה ירושלים". אלדשטיין הוסיף: "בהחלטתך, הוכחת שאתה ומדינתך ידידי אמת של ישראל והקשר שקיים בינינו ייתחזק וייתגבר לטובת שני הצדדים".

שר האוצר משה כחלון אמר כי "גם גואטמלה מכירה באמת. תודה לכם על ההחלטה להעביר את השגרירות שלכם לירושלים. שיהיה לכם חג מולד שמח".
שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "צריך אומץ כדי להיות הראשון שקופץ למים, ולא פחות אומץ כדי ללכת אחריו כשמיידים עליו אבנים. נשיא ארה"ב - אמיץ, נשיא גואטמלה - אמיץ לא פחות".
שר התרבות והספורט, מירי רגב, הגיבה גם היא להחלטה של ג'ימי מוראלס, וכתבה בפייסבוק: "תודה לך הנשיא מוראלס! מודה לך על ההחלטה האמיצה והמתבקשת להעביר את שגרירות גואטמלה לירושלים. מאחלת לכם מכאן מירושלים, חג מולד שמח ושנה טובה".


השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כתב טוויטר בספרדית: "אני רוצה לברך את הנשיא מוראלס על ההחלטה האמיצה שלו להעביר את השגרירות לירושלים. ההחלטה החשובה הזו תהיה מקור השראה לאלה שיבואו אחריו". 
השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, כתב בפייסבוק: "כל הכבוד לנשיא גואטמלה מוראלס על החלטתו האמיצה להשיב את שגרירות ארצו לירושלים.
בשורה נהדרת לבירת ישראל!".


גם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, בירך: מברך את נשיא גואטמלה על ההחלטה להעביר את השגרירות לירושלים. כן ירבו.
הלילה הודיע הנשיא מוראלס כי החליט להעביר את השגרירות של ארצו בישראל מתל אביב לירושלים. גואטמלה היתה אחת המדינות היחידות שהצביעו נגד החלטת עצרת האו"ם המתנגדת להצהרת טראמפ. אמש שוחח מוראלס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש ממנו להעביר את השגרירות.

שגריר ישראל בגואטמלה סיטי, מתי כהן, אמר הבוקר לענת דוידוב ודרור רפאל ב-103FM כי "הקריסמס הזה הוא חג הרבה יותר שמח לאחר ההודעה שקיבלנו הבוקר. מדובר בסגירת מעגל היסטורית, גואטמלה הייתה המדינה השנייה בעולם שהכירה במדינת ישראל לאחר ארצות הברית במאי 1948. 70 שנה לאחר מכן הם מחליטים להעביר את השגרירות מיד לאחר ארצות הברית, מדובר בסגירת מעגל שאותי מרגשת עד מאוד. זה לא יקרה בשנה הקרובה אך לבסוף זה אכן יקרה".

"שרת החוץ סיפרה לי שהשגרירות תעבור מיד לאחר שארצות הברית תעביר את השגרירות שלה|\ אמר כהן. "מדובר בצעד שנעשה בעקבות שיחה שהתקיימה בין נתניהו לנשיא גואטמלה בנושא לאחר שהצביעו נגד ההחלטה האנטי ישראלית של האו"ם".

כשנשאל האם נשיא גואטמלה מעורב בשחיתויות השיב השגריר: "אכן יש דיבורים על הנושא אך דבר לא הוכח. היה ניסיון להדיח את הנשיא אך הוא לא צלח, לעת עתה הוא ממשך לכהן כנשיא עד ינואר 2020 כנשיא ידידותי מאוד עבור לישראל. גואטמלה היא מדינה מתפתחת במרכז אמריקה, פי חמש מגודלה של מדינת ישראל. מדובר במדינה שיש בה הרבה פשע ואלימות יחד עם עוני קיצוני וגם ישראל לוקחת חלק בסיוע למדינה. במשך השנים נשלחו לארץ המוני משתלמים מגואטמלה בתחומים רבים כגון: מים, חינוך, חקלאות, בריאות, ביטחון אזרחי ועוד ולכן הגואטמליים מודים לנו על כך ותומכים בנו. 50% מתושבי גואטמלה הם נוצרים שאוהדים את המדינה הקטנה שלנו".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן