ההודעה של נשיא גואטמלה על העברת השגרירות בישראל לירושלים מיד לאחר שארצות הברית תעשה זאת, היא מאכזבת, כך אומר היום (שני) מג'די אל חלידי, יועצו הבכיר של יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס. "זו החלטה מאכזבת שאנחנו חייבם להילחם בה בצעדים מדיניים ודיפלומטיים", אמר אל חלידי, היועץ הדיפלומטי של אבו מאזן. הוא לא פירטו באילו צעדים עשויה הרשות הפלסטינית לנקוט.

אל חלידי הוסיף כי על פי החלטת העצרת הכללית של האו"ם, לאף מדינה אין זכות להעביר את השגרירות שלה לירושלים או להכיר בה כבירת ישראל. "כל החלטה להעביר את השגרירות אינה חוקית, מבוטלת וחסרת תוקף", אמר.

הלילה הודיע נשיא המדינה המרכז אמריקאית, ג'ימי מוראלס, כי החליט להעביר את השגרירות בישראל מתל אביב לירושלים., בעקבות הצהרת הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל. בחשבון הפייסבוק שלו כתב מוראלס, כי ההחלטה התקבלה לאחר ששוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו במקרה של העברת השגרירות, גואטמלה היתה המדינה השנייה שהכירה בישראל לאחר הקמתה, אחרי ארצות הברית.

גואטמלה היתה אחת מתשע מדינות בלבד שהצביעו יחד עם ישראל והתנגדו להחלטת העצרת הכללית של האו"ם בשבוע שעבר נגד הכרזת טראמפ. 

בישראל, לעומת זאת, בירכו על הצעד הגואטמלי. נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "גואטמלה הראתה הלילה לעולם כולו שגם היא יודעת שירושלים היא בירת ישראל. אני מברך על ההחלטה להעביר את השגרירות לירושלים ומודה על החברות בין המדינות. מחכים לכם בירושלים"., שר החינוך נפתלי בנט הפליא בשבחי האומץ של הנשיא מוראלס: "צריך אומץ כדי להיות הראשון שקופץ למים, ולא פחות אומץ כדי ללכת אחריו כשמיידים עליו אבנים. נשיא ארה"ב - אמיץ, נשיא גואטמלה - אמיץ לא פחות".