מלחמת מסרונים בין המחנה הציוני לליכוד על רקע חוק ההמלצות: כחלק מהמאבק האופוזיציוני, החליטו חברי הכנסת של המחנה הציוני להתגייס ולנאום בשם האזרחים בכך שהם יקריאו הערב (שני) את הודעות המחאה במהלך מרתון הנאומים לתוך הלילה. "גם אתם חושבים שלדודי אמסלם אכפת רק מחוק ההמלצות? נמאס לכם שנתניהו מתעסק רק בהישרדות פוליטית?", הייתה לשון ההודעה שפורסמה ברשתות החברתיות, בה נקראו אזרחים להעביר למספר טלפון סלולרי שפורסם את דעתם על חוק ההמלצות.



"הערב גם אתם יכולים לומר להם מה אתם חושבים מעל דוכן המליאה. חברי הכנסת של המחנה הציוני מתגייסים לנאום בשמכם ולהקריא את הודעות המחאה שתשלחו במרתון הנאומים הלילה", נכתב בהודעה.



"שולחים הודעת וואטסאפ פשוטה אל מספר הטלפון והמילים שלכם ישוגרו אל תוך המליאה דרך הח"כים שעל הפודיום", התחייבו במחנה הציוני. בתגובה הפיצו פעילי ליכוד בקבוצות וואטסאפ את מספר הטלפון שפרסם המחנה הציוני וקראו לאנשי הליכוד לשלוח בהמוניהם הודעות התומכות ביו"ר הקואליציה דוד אמסלם וביוזמת החקיקה שלו.



חברי הכנסת ביטן ואמסלם במזנון הכנסת. צילום: הטוויטר של מיכאל שמש



הדיונים בחוק ההמלצות אמורים להתחיל הערב ולהימשך עד לבוקר יום רביעי, אשר רק אז תיערך ההצבעה על אישור החוק. בשל מרתון הדיונים בוטלו כל דיוני הועדות בכנסת הצפויים ביומיים הקרובים, ובהם דיון מחר בוועדת החוץ והביטחון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.