יבקש חיזוק? ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן מספר רבנים בכירים בציונות הדתית לפגישה דחופה מחר (שלישי) בלשכתו. בין המוזמנים: הרב דוד סתיו, הרב יעקב מדן, הרב אלי סדן והרב חיים דרוקמן. הרב סתיו אישר ל'מעריב אונליין' את הפרטים ומסר כי "אין לו מושג" באיזה נושא מדובר ובמה הפגישה עתידה לעסוק. ההערכה היא כי ראש הממשלה יבקש את תמיכתם בו, זאת על רקע חקירותיו ונאום הרב יובל שרלו בהפגנה נגד השחיתות שהתקיימה בשבוע שעבר בתל אביב.



לפני כשבוע וחצי הצטרף הרב יובל שרלו להפגנה בתל אביב נגד השחיתות השלטונית ונאם שם. בראיון איתו ב-103FM סיפר מדוע החליט להצטרף למחאה: "התגובות שקיבלתי על השתתפותי היו מקצה לקצה, מצד אחד תקפו והכפישו אותי ומצד שני תמכו ואהדו. אלו שהכפישו אותי אמרו שהדברים לא היו ולא נבראו. יש כאן שתי מערכות, אחת מהן מנסה להוריד את נתניהו מהשלטון ואחרת רוצה להיאבק בבעיה המשותפת של כולנו - השחיתות. המטרה שלי הייתה לשבור את האוטומציה של המחנות".

 
ההפגנה ברוטשילד נגד השחיתות. צילום: אבשלום ששוני
ההפגנה ברוטשילד נגד השחיתות. צילום: אבשלום ששוני

 

עוד הוא הוסיף אז: "שחיתות היא ניצול כוח שמאפשרת לעשות דברים שלא למענם קיבלת את הכוח. אין לי מושג אם נתניהו מושחת או לא ולכן אני טוען שאסור לעשות לינץ' ציבורי אך אי אפשר להתעלם מכך שלאחרונה החל מבול של חקיקות מוזרות בניסיונות למנוע את עבודתם הנאמנה של העיתונות החוקרת והמשטרה - אלמלא החוקים הללו לא הייתי מתייצב למחאה. מפריע לי שעלי לומר משהו מאוד קיצוני בכדי שישמעו אותי, סף הריגוש עלה יתר על המידה, אנחנו מפסידים בכך את הדיון הציבורי האמיתי".


"פגישה שנתית שגרתית"


גורמים בסביבת נתניהו הגיבו לידיעה ומסרו: "מדובר בפגישה שנתית, כזו שהתקיימה בדיוק לפני שנה עם אותו פורום. ראש הממשלה נפגש עם כל מוקדי הכוח והוא רוצה לפגוש גם את הרבנים, לא רק לפני בחירות. אין כאן שום רצון לבקש את תמיכתם כפי שפורסם בחלק מכלי התקשורת. נתניהו מעריך את הציונות הדתית ורוצה לעדכן את המנהיגים שלו בנעשה. אין קשר להפגנות הימין ובכל מקרה אין כאן שום ניסיון למנוע הפגנות כאלה בעתיד".

כזכור, הפגישה בין נתניהו לרבני הציונות הדתית שהתקיימה בשנה שעברה נועדה לצורכי עדכון בנושא פינוי עמונה וההסכמות בנושא חוק ההסדרה. אחת ממטרות הפגישה בשנה שעברה הייתה ניסיון למנוע אלימות במהלך פינוי המאחז.