יאיר לפיד לא מסתיר את שאיפותיו להיות ראש ממשלה לאחר עידן נתניהו, וזה יהיה לו קשה מאוד לעשות כן ללא תמיכה של החרדים, שמהווים בישראל לשון מאזניים פוליטי. אך מי שחושב שההתקרבות של לפיד לדת והתקרבותו לחרדים תניב לו פירות, ממשיך להתבדות. היום (שלישי) נודע כי ח"כ יעקב ליצמן הגיש חוק שגם אם לא מזכיר את לפיד בשמו, נראה כתפור בדיוק נגד מידותיו. לפי הצעת החוק של ליצמן, תיקון להצעת חוק יסוד: הממשלה, לא יוכל לכהן אדם כראש ממשלה ללא תואר אקדמי או ללא שירות צבאי סדיר. לפיד כזכור, לא מחזיק בתואר שכזה 



 בדברי ההסבר לחוק נכתב כי ראש ממשלה בתפקידו מקבל החלטות גורליות בנושאים שונים בעלי אחריות רבה והשלכות משמעותיות. כל ראש ממשלה נדרש במהלך כהונתו לנושאים ביטחוניים מובהקים, ובהם על פעולות צבאיות ולעיתים יציאה למלחמה. מן הנדרש שמי שאמון על החלטות שכאלו יהיה בעל הבנה בתחום והתמצאות במבנה הארגוני של צבא הגנה לישראל. 



יאיר לפיד. צילום: אבשלום ששוני
יאיר לפיד. צילום: אבשלום ששוני

כמו כן, נכתב כי במדינת ישראל מתחוללות רפורמות רבות שבכולם שייכות כלכלית והשלכות רוחב, ועל כן מן הראוי שמי שמהווה ראש ההיררכיה יגלה בהנה גם בנושאים אלו, ועל כן עליו לסיים תואר אקדמי שיעניק בידיו כלים מקצועיים. 

לפיד הגיב היום להצעה של ליצמן בראיון שהעניק לרשת כאן ב'. "אין גבול לציניות, האיש שבמו ידיו מונע מהציבור שלו לקבל השכלה מדבר על השכלה", אמר לפיד. "המטרה היחידה שלו היא לפלג את הציבור הישראלי. זה לא יעבור. יכול להיות שאני טועה, כי אני פעם אמרתי שבקואליציה יש גבול לציניות ולכיעור והם מפתיעים. לפני חצי שנה העברנו את חוק האוטיסטים הוא עדיין תקוע בוועדה, גם הנכים, גם חוק הטרור, אבל חוק ההמלצות תפור לבן אדם אחד".