ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ביקר הבוקר (שלישי) את העובדה שהנערה הפלסטינית עאהד תמימי עצורה על תקיפת חיילי צה"ל, בעוד שהחייל שירה בבן דודה "חופשי". בפוסט בטוויטר כתב טיבי: "זה הילד מוחמד תמימי קרוב משפחתה של עאהד תמימי שנורה בפניו שעה לפני ״אירוע הסטירה״. עאהד עצורה ומי שירה במוחמד חופשי. מעצרה של עאהד הוארך במה שמכונה ״בית דין״ צבאי עד יום ה'". חבר הכנסת צירף לפוסט תמונה של הנער הפצוע. 




נערות פלסטיניות תוקפות חייל

בית המשפט הצבאי בכלא עופר האריך אתמול את מעצרן של עאהד תמימי, החשודה בתקיפת חייל בכפר נבי צאלח שביהודה ושומרון, אמה ואחותה בשלושה ימים. במשטרה ציינו כי השלוש לא משתפות פעולה בחקירתן ולכן יש צורך להמשיך ולחקור אותן. בנוסף לכך, נטען כי השלוש מעורבות בשורת פרובוקציות והתגרויות בשנים האחרונות שהופנו כלפי חיילים בכפר.



כזכור, תמימי תועדה כשהיא תוקפת חייל בפתח ביתה בכפר נבי סאלח במהלך הפגנות אלימות שנערכו בכפר. בתיעוד, שצילמה אמה של הצעירה, נראות היא ואחותה מתקהלות סביב שני חיילים והצעירה בת ה-17 אף סוטרת לאחד החיילים ובועטת בו. לאחר פרסום הסרטון מספר ימים אחרי התקרית, נעצרה תמימי ובהמשך גם קרובות משפחתה. תמימי הפכה לגיבורה ברחוב הפלסטיני מאז שהסרטון שבו הופיעה הפך לוויראלי. תמונות ואיורים שלה הופצו ברשתות החברתיות ונפתח קמפיין ברשת הקורא לשחרורה מהמעצר הישראלי. 



בראיון ששודר בערוץ 12 בתחילת השבוע התייחס ח"כ טיבי לעימותים בהר הבית ושאל: "למה יורים גז מדמיע על אלפי אנשים בתוך מסגד אל אקצא מי מתפרע באל אקצא?". עוד הוסיף כי "מסגד אל אקצא הוא מוסלמי. ההזויים שנכנסים לשם יכולים לגרום למלחמה. מסגד אל אקצא הוא מקום תפילה למוסלמים נקודה".