ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שכבר זכה לכינוי "אופוזיציה של איש אחד" בעקבות הביקורת הבלתי פוסקת שמטיח בראש הממשלה נתניהו, הזהיר בשבוע שעבר כי "הממשלה הימנית הזו תוביל לסירובי פקודה מצד קצינים בכירים ואנשי שב"כ". היום (שלישי) דיווח העיתונאי עמית סגל בגלי צה"ל כי ברק קיים יממה לפני כן מפגש מאוד מעניין, עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט בדירתו שבמגדל בת"א. 

"מסתבר שכולנו שמענו שבחמישי שעבר הגיע ברק לכנס הבננה והוא דיבר על כך שבישראל אנחנו קרבים לממשלה הכי ימנית בתולדות המדינה והדרג הצבאי יצטרך להגיד לא לפקודה שמתנוסס מעליה דגל שחור. כ-20 שעות לפני כן ברק נועד במגדל שלו בת"א עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט. המגדל נמצא 700 מטר מהקריה", סיפר סגל בתוכניתו של אראל סג"ל בגלי צה"ל.


"בעיה של נראות". עמית סגל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"בעיה של נראות". עמית סגל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לדברי עמית סגל, "העיתוי אומלל. כאשר ברק אומר את הדברים יום אחרי זה, הדבר שם את הרמטכ"ל בנקודה לא פשוטה. מבחינה טכנית כאשר הרמטכ"ל נפגש עם פוליטיקאים הוא צריך אישור. בפרשת הרפז ברק דרש מאשכנזי לקבל אישור על כל פגישה עם פוליטיקאי. הייתה צריכה להיות כאן רגישות, ברק הוא האופוזיציונר הכי חריף של נתניהו. יש כאן בעיה של נראות". 

אהוד ברק סירב להגיב לדברים. דובר צה"ל אמר שמדובר בפגישות תקופתיות עם קצינים, והרמטכ"ל נפגש לאחר מכן עם אפי איתם. לשכת שר הביטחון סרבה בתוקף להגיב. 
.

כזכור, ברק הביע ביום חמישי שעבר, באירוע הפתיחה של פסטיבל הבננה בעמק הירדן את חששו כי המהלכים של הממשלה יובילו למדינה דו לאומית. "הממשלה הימנית ביותר שהייתה עד היום תגרום להתקוממות והתנגדות אזרחית ולסירובי פקודה מצד קצינים בכירים בצה"ל ואנשי שב"כ", אמר.



"ניסיון לממש את האג'נדה של מדינה אחת יביא לכך שבית המשפט העליון יזרוק אותם מכל המדרגות ויגיד שזה לא חוקתי", הוסיף, "החברה האזרחית תכנס מאות אלפים בכיכרות ותחסום את זה פיזית. התקשורת החופשית תעלה את זה על עמוד קלון ולא תאפשר להעביר את זה. הממשלה הזאת מובילה אג'נדה לאומנית שמחליפה את האג'נדה של הציונות ושל לאומיות בריאה בלאומנות חשוכה, משתמשים בה באיומים קיומיים מבחוץ ובוגדים מבפנים. להסית ולפלג, לזרוע שנאה פנימית כדי להבטיח קיום. ביבי מתמחה בזה - ליצור היטלר של השנה או של השבוע. כל פעם יש היטלר תורן שמאיים עלינו בשואה חדשה".