ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שלישי) במשרדו שבירושלים עם בכירי רבני הציונות הדתית ושוחח איתם בין היתר על החקירות נגדו. במהלך השיחה אמר נתניהו לנוכחים: "מנסים להפיל אותי ללא משפט". על פי מספר רבנים שנכחו בפגישה, נתניהו הבהיר בפניהם: "אני לא מפחד ממערכת המשפט ויש לי אמון בה. אני מאמין שאצא נקי, אבל חשוב לי שתבינו, יש כאן ניסיון פוליטי תקשורתי להדיח אותי ללא משפט".



על פי אחד הרבנים, נתניהו ניסה להסביר לנוכחים כי להם ולו תפיסת עולם רוחנית-מדינית זהה וכי הוא מבקש שיבינו שלא מדובר בהתקפה אישית נגדו, אלא בעצם בהתקפה על הדרך המשותפת שלהם. עוד מסר אחד הרבנים כי בישיבה ציינו הנוכחים בפני נתניהו כי הם מצפים לבנייה רחבה יותר ביהודה ושומרון. על כך אמר נתניהו כי "אין ספק שאם היו לי עמדות פוליטיות אחרות, והייתי מוותר על שטחים - היו סמוכים ובטוחים שאף אחד לא היה פותח נגדי בחקירות". 


"מאמין שאצא זכאי לפני שנגיע למשפט"

לדברי רב אחר, נתניהו לא דרש דבר. "הוא ביקש שנבין שזה המצב, שנבין שהנושא הוא לדעתו לא מאבק בשחיתות אלא רצון להפיל ראש ממשלה שלא בקלפי". עוד נאמר כי נתניהו ציין כי ממשלה לאומית נפלה ב-1992 בגלל מאבקים פנימיים בימין ולכן חשוב לשמור על אחדות במחנה וכי לקמפיין נגדו אין קשר למציאות, בדומה לדבריו למה שקרה ב-1992. לדבריו, "ראש הממשלה שנחשב לצנוע ביותר ולישר ביותר במדינת ישראל, יצחק שמיר, הופל תחת הכותרת 'מושחתים נמאסתם'".

בסיום הישיבה אמר הרב דוד סתיו לראש הממשלה נתניהו כי הוא מתפלל שייצא זכאי. על כך אמר נתניהו: "הרב סתיו, אני מאמין שאני אצא נקי עוד לפני שזה יגיע למערכת המשפט". 

רבני הציונות הדתית שהוזמנו לפגישה עם נתניהו. צילומים: יונתן זינדל,אורן נחשון, פלאש 90


מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בפתח המפגש אמר נתניהו כי "ש פה מאמץ פוליטי באמצעות הפגנות ודברים אחרים להפיל את הממשלה הלאומית בראשותנו שדואגת לארץ ישראל ונאבקת למענה. לכן ההתייצבות שלכם מאוד חשובה ואני רוצה להביע את הערכתי ולחזק איש את רעהו". הרב חיים דרוקמן אמר במהלך הפגישה כי "המציאות הקיימת בלתי נסבלת. הם משתמשים בערכים ומדברים גבוהה גבוהה, כשהמניעים הם מניעים אחרים לחלוטין. צריך להגיד את האמת, זה עצמו, מי שנלחם נגד שחיתות כביכול זה עצמו שחיתות.
 
הרב אלי סדן הביע את זעמו על "הרדיפה שיש היום, מהרבה סיבות". מלשכת נתניהו נמסר כי לדברי הרב, "כשאנשים מרשים לעצמם ככה לדבר על ראש הממשלה, לא מדבר עכשיו על החוצפה של כל המערכת הפוליטית והתקשורתית בלי שום שמירת הלשון, זאת תעודת עניות למדינה שלנו. אדם כמוך ש-20 שנה נמצא בממשלה, היה יכול להרוויח באזרחות פי עשרה, פי מאה. להגיד שיש בעיה שקיבלת סיגריה, לולא זה היה מצחיק זה פשוט סקנדל שאין כדוגמתו. זאת הפקרות, חוסר רצינות, זה שחיתות".

הרב שרלו השתתף בהפגנה נגד השחיתות: "מבול של חקיקות מוזרות"

כפי שפורסם במעריב אונליין, ראש הממשלה נתניהו זימן כבר אתמול מספר רבנים בכירים מהציונות הדתית לפגישה הדחופה שהתקיימה בלשכתו. בין המשתתפים היו הרב דוד סתיו, הרב יעקב מדן, הרב אלי סדן והרב חיים דרוקמן.

אמש אישר הרב סתיו את הפרטים ומסר כי "אין לו מושג" באיזה נושא מדובר ובמה הפגישה עתידה לעסוק. יש לציין כי לפני כשבוע וחצי הצטרף הרב שרלו להפגנה בתל אביב נגד השחיתות השלטונית ונאם שם. בראיון איתו ב-103FM סיפר מדוע החליט להצטרף למחאה: "התגובות שקיבלתי על השתתפותי היו מקצה לקצה, מצד אחד תקפו והכפישו אותי ומצד שני תמכו ואהדו. אלו שהכפישו אותי אמרו שהדברים לא היו ולא נבראו. יש כאן שתי מערכות, אחת מהן מנסה להוריד את נתניהו מהשלטון ואחרת רוצה להיאבק בבעיה המשותפת של כולנו - השחיתות. המטרה שלי הייתה לשבור את האוטומציה של המחנות".

כמו כן אמר במהלך הראיון כי "שחיתות היא ניצול כוח שמאפשרת לעשות דברים שלא למענם קיבלת את הכוח. אין לי מושג אם נתניהו מושחת או לא ולכן אני טוען שאסור לעשות לינץ' ציבורי, אך אי אפשר להתעלם מכך שלאחרונה החל מבול של חקיקות מוזרות בניסיונות למנוע את עבודתם הנאמנה של העיתונות החוקרת והמשטרה. אלמלא החוקים הללו לא הייתי מתייצב למחאה. מפריע לי שעלי לומר משהו מאוד קיצוני בכדי שישמעו אותי, סף הריגוש עלה יתר על המידה, אנחנו מפסידים בכך את הדיון הציבורי האמיתי".

גורמים בסביבת נתניהו מסרו אמש כי "מדובר בפגישה שנתית, כזו שהתקיימה בדיוק לפני שנה עם אותו פורום. ראש הממשלה נפגש עם כל מוקדי הכוח והוא רוצה לפגוש גם את הרבנים, לא רק לפני בחירות. אין כאן שום רצון לבקש את תמיכתם כפי שפורסם בחלק מכלי התקשורת. נתניהו מעריך את הציונות הדתית ורוצה לעדכן את המנהיגים שלו בנעשה. אין קשר להפגנות הימין ובכל מקרה אין כאן שום ניסיון למנוע הפגנות כאלה בעתיד".