האם השר כחלון חושש מפילוג ערב פרסום ההמלצות בעניין נתניהו? לדבריו של שר הכלכלה ממפלגת כולנו, אלי כהן, "אין שום בסיס לחשש, לפרסומים האלה אין בסיס. כחלון נותן חופש הצבעה לכולנו. אנחנו יכולים להביא ולהגיד מה שהם חושבים, גם אם זה לא בהכרח מה שכחלון חושב". את הדברים אמר היום (שלישי) השר כהן בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM.



השר אמר כי הוא עצמו ישתתף בהצבעה על חוק ההמלצות: "אצביע בעד. עקרו של החוק הוא נכון ויש לבצע את ההפרדה בין המשטרה לפרקליטות בנושא, המשטרה תוכל להמליץ על חקירות נתניהו ולכן החוק יהיה נכון גם ברמה הציבורית".



בן כספית: המטרה העיקרית של החוק התפספסה


השר כהן: "אני מסכים איתך. אני חושב שהחוק היה צריך להיות רחב יותר ולכלול את הקהל הרחב ולא רק את אלו שיש להם פרקליט מלווה. יש לתקן את זה. אני לא חושב שאנחנו בדילמה קשה, שני חברים מהמפלגה הביאו דעה אחרת אך אנחנו לא עושים סנקציות ולא מאשימים אנשים שחושבים שונה מאיתנו, אנחנו לא סוגרים פיות וזו דרכינו במפלגה". 





אריה אלדד: ומה עם הפרסום כי כחלון דרש להפסיק לתקוף את נתניהו ולהתעסק בדברים אחרים?
השר כהן: "אני לא רוצה להאשים את התקשורת אך ישנה התעסקות בלי פרופורציה בתקיפות על שומרי הסף של הדמוקרטיה, זה מאפיל על ההישגים של המפלגה שלנו".

בן כספית: "אני יודע שהולך להיות עליכם מכבש עצום כי המלצות המשטרה לא יהיו פיקניק, וכמו שכבר התפרסם, יהיו דברים חדשים. התמונה שתיפרס לפני הציבור תהיה קשה והלחץ על כחלון שהיה עליו עם חוק ההמלצות ואז הוא התקפל - יהיה פי 200".

השר כהן: "אני מציע שניתן למשטרה לעשות את עבודתה ולא נהיה מוזנים מהדלפות. אין סכנה למפלגת כולנו, הכתבה שנעשתה בנושא היא חסרת בסיס. 'כולנו' העבירה חוקים לטובת הציבור ולא לטובת המחוקקים, האחרונים שאפשר לפנות אליהם בביקורת הם אנחנו. בכל מקום בו ניסו לחוקק חוקים בעייתים לדמוקרטיה עמדנו שם ועצרנו הכל".

עריכה: איתמר זיגלמן