מליאת הכנסת סיימה הבוקר (רביעי) לילה שני ברציפות של דיון מרתוני על חוק ההמלצות, או בשמו המלא חוק סדר הדין הפלילי תיקון איסור המלצה או חוות דעת של רשות חוקרת. חברי הכנסת של האופוזיציה ממשיכים במרתון של נאומים שבסיומם אמורה המליאה לעבור לתהליך של הצבעה על כ-300 הסתייגויות ובסופן הצבעה על אישור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית.



בקואליציה נערכים לאפשרות של אמבוש מצד האופוזיציה, הודעה פתאומית שלהם שהם מושכים את כל ההסתייגויות שנותרו, ודורשים לעבור להצבעה מידית. במקרה כזה יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם שהוא גם יו"ר הקואליציה יוכל לעלות לדוכן כדי לסכם את הדיון ולמשוך זמן עד שהקואליציה תגייס את כל השרים וחברי הכנסת מלשכותיהם במשכן, מבתי מלון בירושלים או מבתיהם.



גם שר תורן יכול לעמוד על הדוכן ולדבר עד שיקבל איתות מיו"ר הקואליציה כי ניתן לעבור להצבעה. אם האופוזיציה לא תפתיע הדיון עשוי להמשך ברציפות גם עד מחר בחצות. באופוזיציה מעריכים כי לקואליציה יש את הרוב הדרוש כדי לאשר את הצעת החוק והפיליבסטר נועד בעיקר כדי להוכיח את שאט הנפש של האופוזיציה מהצעת החוק אותה הגדיר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתועבה.



ח"כ מיקי לוי מיש עתיד נואם בשעה זאת וצפוי לשבור את שיא הפיליבסטר הנוכחי, עם נאום של כשבע שעות. היום לפנות בוקר דיבר יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון במשך שלוש שעות.



ח"כ מיקי לוי. צילום: פלאש 90



חברי הכנסת מהאופוזיציה גייסו את מיטב הגימיקים לצורך הנאומים. כך למשל ח"כ איתן כבל מהמנה הציוני הקריא פרקים ממגילת איכה בהבהרה תימנית. ח"כ מאיר כהן מיש עתיד קרא נאום במרוקאית. יו"ר סיעת יש עתיד עופר שלח הקריא קטעים מריצ'ארד השלישי של שקספיר ואילו יו"ר הקואליציה דוד אמסלם תקף בחריפות את יו"ר יש עתיד על שכינה את חברי הליכוד מושחתים ואמר כי לפיד, המטייל כל הזמן מסביב לגלובוס, הוא המושחת הגדול מכולם.



אחרי שיסיימו עם חוק ההמלצות אמור לעלות עונש מוות למחבלים של ישראל ביתנו לקריאה טרומית וגם הצעת חוק ירושלים של הבית היהודי לפיה יהיה צורך ברוב של 80 ח"כים כדי להחליט על ויתורים בירושלים. השר יובל שטייניץ דרש לקיים בממשלה דיון על חוק עונש המוות בטרם יעלה להצבעה כך שלא בטוח שיעלה לדיון.